Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WildWings schreef:Leuk dat je hond daar los mag lopen, maar als hij paarden bijt, dan lijkt me toch dat hij niet in een losloopgebied hoort / dat de eigenaar aansprakelijk is voor alle schade. Je kan je paard nog zo goed onder controle houden, maar really, je paard doodstil laten staan als hij gepakt wordt door een hond
Bravura schreef:Wat moet er dan betaald worden? De ruiter, de brandweer, de dierenarts? Beetje wazig bericht. Overigens nog nooit gehoord dat men voor een paard te water de brandweer moet betalen voor de reddingsactie. Iemand meer bekend hiermee?
jorretje schreef:Ik snap niet echt waar het een schade vergoeding voor is? Het paard mankeert toch niets?
Niet dat ik het onterecht vind dat de eigenaar van de hond wat moet betalen. Als hond niet aangelijnd was, aanvalt en daadwerkelijk bijt (bericht in link, lees hier alleen dat ie er tegenop is gesprongen), tja dan ben je op minst mede verantwoordelijk voor het paard te water.
Relaxed schreef:Wie denk jij dan dat de brandweer betaald? Ze doen dit niet gratis..