Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niet om jullie Limburgers, want jullie moeten over het algemeen ook van ver komen, maar ik vind gewoon dat bij een Nationale keuring een ras gekeurd moet worden in de provincie/streek waar hij vandaan komt (Tenminste als het voor het land van herkomst geldt). De HJC-manege is bijvoorbeeld een prima plek om een keuring te doen. Provinciale keuringen zijn natuurlijk anders, maar de nationale?!
janderegelaa schreef:Juist voor de promotie van het Groningerpaard is het juist heel erg goed dat een (meer) centraal gelegen locatie wordt gekozen voor de Nationale keuring. Keuringen in het noorden ga ik ook niet heen, veel te ver rijden.
En ik denk dat het te ver gaat om de Groningers met de Friezen te vergelijken.
janderegelaa schreef:Wel heel zielig hoor, alles afgepakt van de Groningers...Motiveer dan eerst eens alle Groningse paardenfokkers om met Groningers te gaan fokken. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van fokkers in Limburg.
Daarnaast, teneinde het ras in stand te kunnen houden (want er worden er niet genoeg gefokt) is het plan toch echt om eicellen te winnen in Limburg, die te laten bevruchten in België, met subsidie uit Den Haag. En daar betalen alle Nederlanders aan mee. Dus in plaats van "alles afpakken" worden jullie juist geholpen.
http://www.innovatieveenkolonien.nl/upl ... erries.pdf
En natuurlijk zijn Friezen en Groningers niet te vergelijken. Alleen in de aantallen al niet.
heidy_wilco schreef:janderegelaa schreef:Juist voor de promotie van het Groningerpaard is het juist heel erg goed dat een (meer) centraal gelegen locatie wordt gekozen voor de Nationale keuring. Keuringen in het noorden ga ik ook niet heen, veel te ver rijden.
En ik denk dat het te ver gaat om de Groningers met de Friezen te vergelijken.
Hoezo?
En het is wel "ons" ras, onze trots. Daarbij vind ik het frapant dat er meestal evenementen in het zuiden zijn en wij Noordelingen er geen commentaar op moeten hebben, maar zodra iets in het noorden is er geen kip naartoe gaat omdat het te ver weg is. Flevoland is niet zo heel ver van Groningen af hoor. En ja, ik weet waar Dronten ligt en ik ben er wel heen geweest. Waarom moet alles van de Groningers afgepakt worden?
, nu al. fliam schreef:Ik ben er bij! Zelf organiseer ik nu de keuring voor het groninger paard in zeeland en mag mijn dagkampioen komen laten zien op de nationale. Voor mij is dit enkele reis dik drie uur rijden vanuit zeeland dus ik vind het prima dat de keuring op een centraler gelegen punt wordt gehouden.

heidy_wilco schreef:waar maak je je in godsnaam druk om, je hebt er niet eens een. Gevalletje zeuren om het zeuren, is dat iets gronings?Jammer dat het niet gewoon in Groningen zelf gedaan word... Het is een Gronings ras. Noordelingen moeten alsmaar naar het zuiden vliegen, maar iets in het Noorden kan niet.