Jenderose M veilingtopper op Tuigpaardveulenveiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Jenderose M veilingtopper op Tuigpaardveulenveiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:29

http://www.kwpn.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door M_i_R

Afgelopen zaterdag werd de eerste Nationale Tuigpaardveulenveiling succesvol afgesloten.

Acht veulens werden door selecteurs Berend Huisman, Piet Lelieveld en Joop van Wessel geselecteerd. Alle veulens werden voor goede prijzen verkocht, waarbij de gemiddelde verkoopprijs boven de € 5.000 uit kwam.

Topper van de veiling werd Jenderose M (Delviro HBC x Patijn) die voor € 12.000 werd afgeslagen door veilingmeester Johan Wilmink. Deze 'Totilas van de Tuigpaardveulens' bleef bewegen en is aangekocht door W. Liezen uit Wanneperveen.

Joop van Wessel: "Dit is een uitstekend verloop, dit is een goed signaal naar de fokkers toe- er is markt voor tuigpaardveulens, zo is vanmiddag weer gebleken, voor dit soort prijzen kan men fokken. Deze veiling was een mooie samenwerking met afzetbevordering en hoort in de hoofdpiste van de Nationale Tuigpaardendag thuis, het smaakt naar meer."

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:40

redelijke prijs toch voor een tuigpaardveulen?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:02

Helaas liggen de prijzen voor de tuigpaardveulens lager dan bij de rijpaarden maar voor deze prijs kan er idd weer gefokt worden.

Het filmpje van dit veulen vond ik ook echt de moeite waard, wat een elastiekje is dit dier zeg! Ben benieuwd wat er van gaat komen!

Filmpje is hier te vinden: http://www.kwpn.nl/jenderose-m/

baudyh

Re: Jenderose M veilingtopper op Tuigpaardveulenveiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:55

Het grappige is wel dat dit veulen op de lokale keuring.....onder ons ons veulen stond.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:15

Dan hebben jullie vast ook een parel in het land lopen :) niet naar de veiling gebracht begrijp ik?

Edit: wat leuk je hebt ook een PatijnxHeineke !!! Dat is mijn merrie ook maar zij is echt een patijntje om te zien :)

stalgerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:12

beste bokkers

Dit heet nu volksverlakkerij, de eigenaar van dit veulen heeft hem zelf gekocht en zo duur gemaakt
Dit zie je wel vaker op veilingen om zo de prijs proberen op te drijven of om een andere reden ,
in dit geval moet de vader van het veulen [delviro] mischien afstammelingen laten zien
En het wordt moeilijk als je het duurste veulen op de veiling heb en je wordt op wacht gezet
Dit kan dus een reden zijn

M_i_R

Re: Jenderose M veilingtopper op Tuigpaardveulenveiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:15

Is dat zeker of is dat een speculatie ;) Dit soort dingen hoor ik namelijk wel vaker van (zure) concurrenten die hun dier graag bovenaan hadden zien eindigen.

Linksom of rechtsom blijft het een super gaaf dier om te zien en zijn ook andere veulens voor mooie prijzen verkocht. Lijkt me sowieso een goed teken voor de fokkerij :).

stalgerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:02

beste
Ik ben geen concurent maar weet wel hoe het gaat en weet ook wat een paard waard is en kan er ook een bekijken
Maar ik weet ook wat voor een belangen er mee spelen als Delviro wel of niet goed gekeurd blijft
En meneer de eigenaar van de Hbc stal heeft maling aan geld en deze hengst en nando zijn de enige zwarte tuigers binnen het stamboek
Dit is net als het totilas verhaal ik denk dat onze nederlandse top ruiter goed mee heeft gedeelt in de winst en hij het niet zo erg vond dat hij naar duitsland verhuisde