[WEG] Van Paesschen vecht niet-selectie springteam aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

[WEG] Van Paesschen vecht niet-selectie springteam aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:27

equnews.be / bokt.nl

Afbeelding

Maandag werden de definitieve selecties voor de Wereldruiterspelen in Normandië bekend gemaakt door Kurt Gravemeier en Dirk Demeersman. De Belgische driekleur zal er begin september vertegenwoordigd worden door Gregory Wathelet, Pieter Devos, Olivier Philippaerts en Jos Lansink. De reserve binnen de equipe is Jos Verlooy. De jonge Constant Van Paesschen staat als tweede reserve op de lijst.

De redactie van Equnews werd op de hoogte gebracht dat Van Paesschen, de huidige nummer 29 van de wereld via zijn advocaat een dringend verzoekschrift heeft over gemaakt aan de Koninklijke Belgische Ruitersportfederatie om zijn niet-selectie aan te vechten.

Lees ook: [VN] [WEG] Belgisch en Frans springteam bekend

Anoniem

Re: [WEG] Van Paesschen vecht niet-selectie springteam aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:48

Ach, waarom nu? Je gaat niet mee, jammer. Ze zullen er hun redenen wel voor hebben. Vind zo dingen altijd zo krom..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:09

Volgens mij, omdat hij hoger op de wereldranglijst staat als enkele anderen.
En op dat niveau haal je niet even je schouders op ovet het missen van het WK, gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:12

Tja, maar de bondcoach heeft duidelijk gezegd de combinaties mee te nemen die op dit moment het meest in form zijn. Je mag dan nog nummer 23 zijn, als je de laatste 2 maand helaas minder presteert is dat zo. Trouwens, ik zou mij er dus niet goed bij voelen moest ik de rechtszaak winnen en diegene die dan niet mag mee gaan nog te moeten aankijken.

En op gelijk welk niveau je rijd, je moet altijd jouw meerdere kunnen erkennen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:51

DeMolenhoek schreef:
Tja, maar de bondcoach heeft duidelijk gezegd de combinaties mee te nemen die op dit moment het meest in form zijn. Je mag dan nog nummer 23 zijn, als je de laatste 2 maand helaas minder presteert is dat zo. Trouwens, ik zou mij er dus niet goed bij voelen moest ik de rechtszaak winnen en diegene die dan niet mag mee gaan nog te moeten aankijken.

En op gelijk welk niveau je rijd, je moet altijd jouw meerdere kunnen erkennen.

Ben ook wel ietwat verbaasd over selectie van vb Jos Lansink. Van Paeschen rijdt vaak goeie resultaten in de Global Champions tour, en meet zich daar met de beste ruiters en paarden. Hij werd in Londen nog 8e.. Terwijl Jos laatste tijd toch wat naar de achtergrond verschoven is, zonder afbreuk te doen aan zijn ruiter kwaliteiten en ervaring. Het is logischer dat Van Paeschen zou gaan. Al hoor ik hier en daar iets waaien over teamgeest en in de groep liggen..

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:52

Londen was dit weekend nog, dus de vorm is er zeker wel!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:19

Alleen heeft Jos heel wat meer ervaring dan Constant Van Paesschen en dat zal ook wel meetellen in de selectie. Ik vind het een mooie selectie tussen in vorm verkerende paarden en ruiters en ervaren ratten met zo'n kampioenschap.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:54

petraaken schreef:
Alleen heeft Jos heel wat meer ervaring dan Constant Van Paesschen en dat zal ook wel meetellen in de selectie. Ik vind het een mooie selectie tussen in vorm verkerende paarden en ruiters en ervaren ratten met zo'n kampioenschap.

Dat is waar, maar Jos was ook ooit jong en minder ervaren. Jos is natuurlijk iemand die als geen ander kan pieken, maar ik heb meer mijn twijfels bij het paard. Als je puur op resultaten afgaat is dit toch verwonderlijk.