Fanita overduidelijke winnares Pavo Cup vierjarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Fanita overduidelijke winnares Pavo Cup vierjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:16

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Fanita. Foto: Laurie Eskes

Nadat ze zowel in de halve finale als de eerste finaleronde van vanmorgen vooraan werd geplaatst door de jury, gaf ook gastruiter Eva Möller haar de hoogste punten. Geen twijfel dus over de kampioen bij de vierjarigen in de Pavo Cup van dit jaar: Fanita (Vivaldi uit Sarita keur pref van Havidoff). De volle zus van KWPN-hengst Desperado kreeg een 9,0 van de Duitse gastamazone, die zei dat ze er niet aan twijfelde dat het hier ging om een heel kwaliteitsvol paard.

Tweede werd het tweede paard van Emmelie Scholtens, en wederom een Vivaldi-nakomeling: de ruin Fenix (uit Unifee ster van Houston). Hij kreeg een 8,5 van Eva. Derde werd eveneens een ruin, de Bordeaux-zoon Fabregaz (3e bez uit Svetlana elite pref sport-spr van Democraat). Fabregaz liet zich onder Eva, die hem een 8,0 gaf, zeer goed zien.

BigOne

Re: Fanita overduidelijke winnares Pavo Cup vierjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:24

Die Vivaldi's zijn echt best aan het sjouwen, leuk.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:01

Heel leuk dat een merrie aan kop gaat dit jaar! Ik heb haar gezien vandaag en de overwinning was zeer verdiend. Waanzinnig dier!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:25

Inderdaad goeie beweger, waren veel vivaldi's gisteren!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:00

Wat een ruige bok :j

Is het trouwens niet de volle zus van Desperado?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:16

bliver schreef:
Wat een ruige bok :j

Is het trouwens niet de volle zus van Desperado?

Inderdaad de volle zus, foutje van het KWPN, en van Bokt die het zo overneemt... :Y) :+ :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 07:48

De nieuwsredactie zou alle afstammingen van alle (kwpn) ) paarden moeten weten? Je zou in dit geval er van uit mogen gaan t kwpn t juist meldt. :)

T is al eerder gezegd, maar als je een foutje ziet mag je ook gewoon een pb of ter sturen :).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:10

Sammie schreef:
De nieuwsredactie zou alle afstammingen van alle (kwpn) ) paarden moeten weten? Je zou in dit geval er van uit mogen gaan t kwpn t juist meldt. :)

T is al eerder gezegd, maar als je een foutje ziet mag je ook gewoon een pb of ter sturen :).

weten jullie dat niet dan? :D valt weer tegen :j

nee hoor grapje, ik zal volgende keer pb-en

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:08

Sammie schreef:

Niet zozeer weten, maar een van die eerste dingen die je als journalist leert is: always check your facts!!
Dat is hier duidelijk niet gebeurd :)

Hoe dan ook, leuk dat er eens een merrie aan kop gaat. Wel opvallend dat de F-jaargang hengsten niet bijzonder heeft gepresteerd..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:31

Inderdaad opvallend maar ook weleens leuk dat er een wat anders dan kwpn hengsten in de finale lopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 10:44

Bettine schreef:
Niet zozeer weten, maar een van die eerste dingen die je als journalist leert is: always check your facts!!
Dat is hier duidelijk niet gebeurd :)
Je zal het vast niet verkeerd bedoelen hoor. Maar ik word op dit moment een beetje verdrietig om dit soort opmerkingen. Wij zijn vrijwilligers, geen professionele journalisten (al proberen we binnen onze mogelijkheden dat graag zoveel mogelijk na te streven) en we proberen ons werk zo goed mogelijk te doen. We doen ons vrijwilligerswerk in onze vrije tijd naar ons inziens zo goed mogelijk. Als wij extern een tekst vinden, zoals bij het KWPN, het NRPS of de KNHS mogen en behoren we er ook vanuit te kunnen gaan dat de tekst en dit soort ‘feitjes’ kloppen. We lezen de teksten na voor evt. spelfouten, maar verwachten dat wij alle afstammingen, fokkers en eigenaren fysiek gaan controleren (overigens wil dat niet zeggen dat áls we het zien dat we het niet aanpassen) omdat zij (in dit geval ’t KWPN) misschien ergens iets verkeerd melden gaat mij een beetje te ver.

Als wij op FZ een oproep doen voor nieuwe vrijwilligers voor de nieuwsredactie en daar een aantal punten opnoemen waarvan het fijn zou zijn waar aan je kunt voldoen/zicht op hebben krijgen we nú al commentaar dat al een flinke eisenpakket is voor vrijwilligers- en onbetaald werk. Als we daar dan ook nog eens aan gaan toevoegen dat bijv. alle afstammingen gecheckt moeten worden, dan denk ik dat het heel erg stil gaat worden op de VP. En dat lijkt mij ook niet de bedoeling of wenselijk.

Bokt is voor en door Bokkers. Samen maken we Bokt, dus als je iets ziet. Stuur gewoon even een pb of ter (tem mag ook), kleine moeite, is zo aangepast en voor iedereen een groot plezier.(ook voor ons) :) :j

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:54

Omdat het inderdaad vrijwilligerswerk is verwacht ik ook geen super professionele kwaliteit (en uiteraard gaat er ook op de wel-professionele websites heus wel eens iets mis), maar zo'n 'job' als dit moet denk ik toch voornamelijk worden gezien als ervaringsplek.
Mijn reactie was dan ook enkel bedoeld als tip, dus nieuwsredactie; doe ermee wat je wil. :)
Even je feiten checken levert in een geval als dit maximaal 30 seconden extra werk op en het staat toch een stuk netter.
Nergens voor nodig zo in de irritatie te schieten lijkt me. Als je weet dat je geen professionele, betaalde mensen neer kan zetten, dan kan het zijn dat er soms een foutje in sluipt en dat daar een opmerking over komt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:23

Ik begrijp de irritatie wel hoor Bettine, het kwam een beetje betweterig over

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 11:31

Het gaat alleen niet om slechts 30 seconden werk.. (en ik denk trouwens dat 30 seconden wel erg optimistisch is). Je zou dan bij elk artikel elke afstamming van elk genoemd paard, fokker en eigenaar moeten controleren. Dan heb je het over bergen en uren extra werk en tijd (wat mogelijk vaak voor niks is) om eens in de zoveel tijd er een klein foutje uit te vissen dat voor de inhoud van de tekst meestal weinig problemen oplevert. Het is momenteel al druk en onderbezet zat bij de NR. Ik denk dat we die tijd beter kunnen besteden aan andere dingen :) Zeker omdat je er vanuit zou kunnen gaan dat het KWPN de feiten weet en juist neerpent.

En irritatie.. Dan reageerde ik echt wel anders. :D Zoals ik al zei je bedoelt het vast goed en daar twijfel ik ook niet aan, maar ik denk niet dat je beseft wat de concequenties (voor ons) zijn.

En opmerkingen mogen. Dat is het probleem niet. Maar als ze gaan over dingen die in de tekst staan en dat die niet juist zijn. Stuur even een pb. Dan passen we het gewoon aan. Is de tekst ook correct en zoals ik al zei. Kleine moeite, groot plezier.

Maar goed.. Het wordt hier wel erg off-topic zo en dat is eigenlijk niet de bedoeling. En ook een beetje zonde voor Fanita. :D Op FZ staat een topic waarin we nog mensen zoeken: [FZ] Gezocht: journalistiek talent ter uitbreiding van de NR! . Voor een ieder die zich geroepen voelt en het werk leuk lijkt: Tot 23 augustus kun je nog reageren. En als je op 24 of 25 augustus reageert zal het waarschijnlijk ook geen problemen opleveren :D FZ is ook de locatie waar je tips, ideeën en advies voor de NR kan doorgeven :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:34

Sammie schreef:
Het gaat alleen niet om slechts 30 seconden werk.. (en ik denk trouwens dat 30 seconden wel erg optimistisch is). Je zou dan bij elk artikel elke afstamming van elk genoemd paard, fokker en eigenaar moeten controleren. Dan heb je het over bergen en uren extra werk en tijd (wat mogelijk vaak voor niks is) om eens in de zoveel tijd er een klein foutje uit te vissen dat voor de inhoud van de tekst meestal weinig problemen oplevert. Het is momenteel al druk en onderbezet zat bij de NR. Ik denk dat we die tijd beter kunnen besteden aan andere dingen :) Zeker omdat je er vanuit zou kunnen gaan dat het KWPN de feiten weet en juist neerpent.

En irritatie.. Dan reageerde ik echt wel anders. :D Zoals ik al zei je bedoelt het vast goed en daar twijfel ik ook niet aan, maar ik denk niet dat je beseft wat de concequenties (voor ons) zijn.

En opmerkingen mogen. Dat is het probleem niet. Maar als ze gaan over dingen die in de tekst staan en dat die niet juist zijn. Stuur even een pb. Dan passen we het gewoon aan. Is de tekst ook correct en zoals ik al zei. Kleine moeite, groot plezier.

Ik zie hier een leuke uitdaging voor Bettine :j

Maar goed.. Het wordt hier wel erg off-topic zo en dat is eigenlijk niet de bedoeling. En ook een beetje zonde voor Fanita. :D Op FZ staat een topic waarin we nog mensen zoeken: [FZ] Gezocht: journalistiek talent ter uitbreiding van de NR! . Voor een ieder die zich geroepen voelt en het werk leuk lijkt: Tot 23 augustus kun je nog reageren. En als je op 24 of 25 augustus reageert zal het waarschijnlijk ook geen problemen opleveren :) FZ is ook de locatie waar je tips, ideeën en advies voor de NR kan doorgeven :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:29

Mij niet gezien Bliver, ik heb al werk genoeg in de Hippische journalistiek :)
Mocht je toch graag stukjes van mijn hand willen lezen verwijs ik je graag door naar (o.a.) horses.nl.