Mary King. Foto: Wikimedia Commons
Mary King heeft een winnende rentree gemaakt nadat zij voor twee maanden geschorst was wegens gevaarlijk rijden.
King startte in de klasse BE100 met het vijfjarige paard King Dan. "Het was geweldig om weer te starten en direct te winnen." aldus Mary King. De populaire eventingamazone was voor twee maanden geschorst in juni, nadat zij twee gele kaarten had gekregen voor gevaarlijk rijden binnen twaalf maanden.
Ondanks de petitie die destijds werd gestart om de schorsing ongedaan te maken, bleef de FEI bij haar besluit. King vertelde dat ze zich schaamde voor haar schorsing. "Iedereen heeft me gesteund. Gisteren kwamen er veel mensen naar mij toe om mij te vertellen hoe fijn het was om me weer terug te zien op wedstrijd. Ik had geluk dat de schorsing goed gepland was: er waren in de tijd van de schorsing geen selectiewedstrijden voor de Wereld Ruiterspelen."
Mary zegt dat ze ondanks de schorsing toch druk is gebleven met rijden. "Ik heb een aantal fijne vrije dagen gehad, mijn benen zijn nog nooit zo bruin geweest." zegt King grappend. "Ik heb een aantal zelf gefokte drie- en vierjarige paarden waarmee ik gewerkt heb. Daarnaast heb ik ook verder gewerkt aan mijn boek: "Mary King: My Way"."
Gerelateerd nieuws:
[VN] Mary King twee maanden geschorst wegens "gevaarlijk rijden"
[VN] Petitie tegen ban Mary King krijgt 7500 handtekeningen