Gert Bolmer vanavond bij Hart van Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gert Bolmer vanavond bij Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:39

http://www.hartvannederland.nl

Het is tot nu toe een slecht jaar voor Paralympisch dressuurruiter Gert Bolmer. Hij verloor in het afgelopen half jaar twee wedstrijdpaarden. Hij zit niet alleen met de dreun van het verlies van zijn trouwe edele viervoeters, maar ook vanwege zijn handicap. Hij niet zomaar op een willekeurig ander wedstrijdpaard zitten en kan dus niet meer paardrijden.

Gert was altijd erg gehecht aan Vorman en Triumph. Het is vanwege zijn handicap belangrijk dat hij regelmatig kan paardrijden. Gert lijdt aan cerebrale parese, een aangeboren spastische aandoening. Door de houding op het paard, kan hij zijn spieren strekken en motoriek verbeteren.

Vanavond om 22.30 uur een uitgebreide reportage met Gert in Hart van Nederland.

Korte introductievideo

San

Re: Gert Bolmer vanavond bij Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:54

Hoop dat er gauw een geschikt paard op zijn pad komt. Wat een pech heeft hij gehad.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:56

Zat te lezen en zag het ook op tv.
Vind het heel erg en hoop het beste maar 1 ding viel me ook op.
Als hij op die hengst zit te vertellen is hij zo aan het zagen in de mond van het paard Sorry, vind ik not done.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:13

Hij zit niet te zagen. Hij kan niet zitten en steunt daardoor in de mond (net als de gemiddelde Bokker trouwens) maar echt fraai ziet het er niet uit nee.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:52

Ik weet niet welke video jij hebt zitten kijken janderegelaa, maar dat is wel degelijk zagen en ik vond het prettig te zien dat het paard er ook het zijne van liet merken: hoofd omhoog, "Ga jij maar ergens anders zitten plukken." Ik vond het een machtig beest waar hij op zat maar het zal best moeilijk zijn een paard te vinden wat de kwaliteiten heeft die hij zoekt en die ook nog erg braaf is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:00

Dat paard is dus een Groninger hengst. Machtige, veelzijdige en betrouwbare paarden!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:40

Zunzuncito schreef:
Ik weet niet welke video jij hebt zitten kijken janderegelaa, maar dat is wel degelijk zagen en ik vond het prettig te zien dat het paard er ook het zijne van liet merken: hoofd omhoog, "Ga jij maar ergens anders zitten plukken." Ik vond het een machtig beest waar hij op zat maar het zal best moeilijk zijn een paard te vinden wat de kwaliteiten heeft die hij zoekt en die ook nog erg braaf is.

Je bedoelt het stukje waar hij stil staat? Daar is toch niets aan de hand. Het stukje in de wedstrijdring bedoelde ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:44

Begrijp ik dat hij in Hart van NL komt omdat hij op zoek is naar een nieuw paard?
Tjonge, ik moet er zelf ook echt één kopen hoor. En volgens mij zijn de meesten gehandicapte ruiters in het bezit van een eigen paard. Wanneer je echt een goede ruiter bent is er echt wel een sponsor te vinden of een eigenaar die een paard beschikbaar stelt. Ik vind het bijzonder vreemd dat hij op TV een oproep moet doen. Sneu eigenlijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:53

Anoniem schreef:
Begrijp ik dat hij in Hart van NL komt omdat hij op zoek is naar een nieuw paard?
Tjonge, ik moet er zelf ook echt één kopen hoor. En volgens mij zijn de meesten gehandicapte ruiters in het bezit van een eigen paard. Wanneer je echt een goede ruiter bent is er echt wel een sponsor te vinden of een eigenaar die een paard beschikbaar stelt. Ik vind het bijzonder vreemd dat hij op TV een oproep moet doen. Sneu eigenlijk.

Er staat op zijn site ook dat een paard kopen geen probleem is maar dat hij ook open staat voor lenen of huren. En het niveau en de aandacht voor para ruiters is niet dusdanig hoog dat sponsoren in de rij staan.