Ravel en Peters. Foto: Franz Venhaus
Het bekende Grand Prix-dressuurpaard Ravel keert terug uit pensioen om samen met Steffen Peters op te treden tijdens de Central Park Horse Show.
Toen Grand Prix-ruiter Peters een telefoontje kreeg van Akiko Yamazaki (de eigenaar van Ravel), wist hij nog niet dat hij na het gesprek de training met het legendarische paard zou hervatten om hem voor te bereiden op de Central Park Horse Show (18-21 september, New York City).
"Akiko belde me enthousiast op en ik was al even enthousiast," zegt Peters. "Het event in Central Park is erg opwindend, het is een unieke paardenshow. We vinden dat we alles moeten doen om het te steunen."
Ravel werd voor het laatst door Peters uitgebracht in 2012. De combinatie kon terugblikken op een carrière op het hoogste dressuurniveau, met een vierde plaats op de Olympische Spelen in Hong Kong (2008), winst in de FEI Wereldbekerfinale in 2009 en winst op het CDIO van Aken in 2009. Peters en Ravel wonnen ook twee bronzen medailles op de Wereldruiterspelen van Kentucky (2010) en twee titels op de nationale Grand Prix-kampioenschappen in de Verenigde Staten. De wereldberoemde combinatie zal nu dus weer te bewonderen zijn.
De nu 16-jarige Ravel heeft het grootste deel van zijn pensioen doorgebracht op de boerderij van Akiko Yamazaki in Californië. "Akiko heeft een geweldige leermeester gehad sinds 2012," zegt Peters. "Ze was genereus genoeg om hem voor het USEF Dressage Festival of Champions naar hier te laten komen, zodat Dawn White- O'Connor wat meer Grand Prix-oefeningen kon leren. Toen ik Akiko's enthousiaste telefoontje kreeg, hebben we erover nagedacht. We hebben besloten dat het te veel zou zijn voor Legolas om na de Wereldruiterspelen onmiddellijk naar New York te vertrekken."