Vandaag werd eindelijk het Britse springteam voor de wereldruiterspelen (WEG) bekend gemaakt.
Scott Brash - Hello Sanctos of Ursula Joe Clee - Utamaro d’Ecaussines Ben Maher - Clark’s Cella of Wings Sublieme Spencer Roe - Wonder Why Michael Whitaker - Amai of Viking V
Een van bovenstaand zal nog aangewezen worden als reserveruiter.
Brash over zijn selectie: "Ik ben erg blij dat ik wederom deel uit maak van een Nationaal team. Niet alleen voor mij zelf, maar ook voor de eigenaren van mijn paarden. Het is een ware eer." Clee: "Dit voelt geweldig. Als je mij dit aan het begin van het springseizoen had verteld had ik niet geloofd." Maher: "Ik heb alles gepland om optimaal deel te kunnen nemen aan de WEG, fantastisch om dus geselecteerd worden." Roe: "Het moet nog even zakken, maar ik ben echt ontzettend vereerd." Whitaker: “Ik ben erg blij dat ik geselecteerd ben. En we gaan natuurlijk naar de WEG om te winnen. We hebben bij de vorige kampioenschappen de top drie behaald, dus als dat weer lukt is dat natuurlijk geweldig. Allebei mijn paarden zijn in topvorm en komen nog in actie tijdens de Global Champions Tour in Londen."
Eerder werd bekend dat bij Britse Eventingteam zowel Pippa Funnel als Izzy Taylor uitvielen. In hun plek komen nu:
Harry Meade - Wild Lone, Nicola Wilson - Annie Clover.
Zij zullen zich dus voegen bij: Tina Cook - De Novo News William Fox-Pitt - Chilli Morning Zara Phillips - High Kingdom Oliver Townend - Black Tie II.
Een aantal van deze mensen zal individueel starten en de overigen zullen het Britse WEG-team vormen.