Houtzager zesde Grote Prijs van CSI 4* Műnster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Houtzager zesde Grote Prijs van CSI 4* Műnster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 18:00

www.knhs.nl

Marc Houtzager is met Sterrehof's Baccarat (Padinus x Silvio I) als zesde geëindigd in de Grote Prijs van Műnster. In de barrage met 13 ruiters was Olympisch kampioen Steve Guerdat met Nino des Buissonnets de snelste foutloze combinatie.

Baccarat is een achtjarige ruin, die nog de nodige ervaring moet opdoen en daarom in de barrage rustig werd rondgereden. "Ik heb dit paard in deze wedstrijd voor het eerst gestart in een Grote Prijs op CSI 4* niveau. Daarvoor heb ik gestart in de Grote Prijzen het CSI 3* van Eindhoven en het CSI 2* van Valkenswaard en daar heeft hij heel goed aangepakt. Ook nu weer deed Baccarat heel goed zijn best, en waarom zou ik dan in een barrage iets forceren? Temeer omdat je met een achtjarige nog helemaal in de opbouwfase zit. Daarbij komt ook nog eens dat ik in dit veld zeker wist dat ik mij, hoe hard ik ook reed, nooit bij de eerste drie had kunnen plaatsen. Dan kies ik er liever voor om ook in een barrage aan de opbouw van mijn paard te denken", aldus Houtzager.

Uitslag CSI 4* Grote Prijs (1.60m):

1) Steve Guerdat (Zwi) - Nino des Buissonnets (Kannan x Narcos II) - 0 / 0 - 44.76
2) Holger Wulschner (Dui) - BSC Cavity (Caretino x Lansing) - 0 / 0 - 45.10
3) Lucy Davis (USA) - Barron (For Pleasure x Nabab de Reve) - 0 / 0 - 45.39
6) Marc Houtzager (Rouveen) - Baccarat (Padinus x Silvio I) - 0 / 0 -49.74

HorseTimeXL

Re: Houtzager zesde Grote Prijs van CSI 4* Műnster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:09

mooie gedachte van houtzager :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:41

En Kayser 9e. Weer mooie resultaten voor stal Houtzager-Kayser!!