Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:07

Kostolany schreef:
Ik ook niet weet ik uit ervaring toen mijn auto bijna onder mijn neus opgebroken werdt:) DIe man weet het nu nog waar een klein vrouwtje als ze boos is toe in staat is. Advies politie was dat ik dat maar niet opnieuw moest doen. Maar ze hadden wel de dader die al maanden alle auto's in de buurt open brak en mijne zelfs 4x en ik steeds kosten maken om te laten maken uiteindelijk zelfs niets meer in auto en slot niet meer gemaakt en nog ging hij erin omdat hij eigenlijk uit eindeljik heel de auto wilde;) En toen kwam hij mij tegen. Geloof dat hij nog strepen op zijn benen heeft staan van de portie die ik vol in zijn benen gegooid heb om hem klem te zetten. En roepen om hulp bewoners buurt.

_/-\o_ :')

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:12

Ik ben ook bang.. M'n paard staat in Woudenberg. En helaas kan ik hem niet 's nachts op stal zetten (schuilstal is niet afsluitbaar). Gelukkig is het een ruin, en kan hij wel erg link worden als je iets doet wat hem niet zint. Maar, toen de DA hem kwam voelen toen hij koliek had, was hij wel heel erg braaf.. Dus ik zou eigenlijk niet weten wat hij zou doen als iemand z'n arm zomaar in hem steekt :\

Ze moeten die man echt pakken. Walgelijk gewoon!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:17

Emita schreef:
Ik ben ook bang.. M'n paard staat in Woudenberg. En helaas kan ik hem niet 's nachts op stal zetten (schuilstal is niet afsluitbaar). Gelukkig is het een ruin, en kan hij wel erg link worden als je iets doet wat hem niet zint. Maar, toen de DA hem kwam voelen toen hij koliek had, was hij wel heel erg braaf.. Dus ik zou eigenlijk niet weten wat hij zou doen als iemand z'n arm zomaar in hem steekt :\

Ze moeten die man echt pakken. Walgelijk gewoon!

Hm ik zou ook bezorgt zijn als ik jou was,
Alhoewel je paard wel een ruin is en toen de dierenarts kwam hij ziek was.
hoe reageerd hij op onbekende: ik denk dat de man een grote ruin die een bv stijgert of kijhard op hem afgalopeerd niet zomaar in de wei komt!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:32

Nou dat doet 'ie gelukkig niet. Maar als je hem respectloos behandelt dan kan hij wel gericht trappen of bijten. Dus als de man in kwestie te hardhandig is dan kan hij wel klappen krijgen.
Hij komt alleen naar je toe gelopen als je een rustige uitstraling hebt en als hij wil knuffelen. Maar zodra hij door heeft dat iemand niet te vertrouwen is rent hij weg, of als de man hem al vast heeft, dan zal hij uithalen. Maar dan nog, de angst blijft dat hij dat zijn weidegenootjes slachtoffer zouden kunnen worden :(

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:44

Suzanne F. schreef:
Ik hoop zo dat ze die gast een keer pakken! En dan niet met een taakstrafje weg laten komen.
Maar ik denk dat het er meerdere zijn. Het is zo verspreid over het hele land en zelfs Belgie.

We leven wel in nederland hè. Hoe graag ik ook wel dat hij een fikse straf krijgt, om het maar even netjes te verwoorden, ik zie dat in ons land niet gebeuren. Misschien verbod om paarden te houden, boete en taakstraf maar veel meer niet hier in nederland..

Ik hoop trouwens dat het verkeerd is getypt. Want als je iemand zijn arm in een paard ziet steken en het dan niet raar vind ben je niet echt 100% geloof ik.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:55

Misschien een overbodige opmerking. Ondanks dat veel eigenaren via bokt, fb, etc hun woonplaats zichtbaar hebben, is het misschien handiger om niet te vermelden 'Oh hier woon ik ook in de buurt' bijv. Maakt het voor zo'n gestoorde misschien maar weer makkelijker..

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:11

Emita schreef:
Nou dat doet 'ie gelukkig niet. Maar als je hem respectloos behandelt dan kan hij wel gericht trappen of bijten. Dus als de man in kwestie te hardhandig is dan kan hij wel klappen krijgen.
Hij komt alleen naar je toe gelopen als je een rustige uitstraling hebt en als hij wil knuffelen. Maar zodra hij door heeft dat iemand niet te vertrouwen is rent hij weg, of als de man hem al vast heeft, dan zal hij uithalen. Maar dan nog, de angst blijft dat hij dat zijn weidegenootjes slachtoffer zouden kunnen worden :(


Ja dat begrijp ik hoor ik zelf zou niet echt rustig kunnen zitten

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:19

Ik word er zo doodziek van, die walgelijke praktijken van deze persoon (of personen). Ik hoor nu van alle kanten van kennissen en vrienden dat paardjes te grazen zijn genomen. Ook in Soest zijn er al meerdere gevallen geweest. Op dit soort momenten ben ik heel blij dat ik zelf geen (bijrijd)paard heb...

Je zou bijna met z'n allen moeten gaan patrouilleren, die gek moet toch te pakken te krijgen zijn! Hij slaat zo vaak toe, dit kan toch niet ongezien blijven gebeuren?!

Ik hoop dat hij de volgende keer echt het verkeerde paard treft en finaal in elkaar wordt gerost. Dan hoeft geen enkele eigenaar/verzorger/omstander zijn handen vuil te maken en krijgt hij zijn verdiende loon.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:30

elinebakker schreef:
Misschien een overbodige opmerking. Ondanks dat veel eigenaren via bokt, fb, etc hun woonplaats zichtbaar hebben, is het misschien handiger om niet te vermelden 'Oh hier woon ik ook in de buurt' bijv. Maakt het voor zo'n gestoorde misschien maar weer makkelijker..


Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit soort zieke lui dit medium gebruiken om hun slachtoffers uit te zoeken.
Ze zullen vast gewoon in de buurt kijken om te zien of ze een plek kunnen vinden waar ze ongezien aan de slag kunnen gaan.

AnnemiekvM

Berichten: 8254
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:33

De schrik zit er zeker goed in. Ik sta in Leusden en gelukkig gaan de paarden 's nachts naar binnen, hangen er camera's, lopen er honden en wordt de boel heel erg goed in de gaten gehouden.
Maar toch...

Te gek voor woorden dat de paarden 's nachts niet meer buiten kunnen lopen omdat er van die imbecielen rondlopen...

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:48

Wat vreselijk!

Overigens lijkt het me niet verstandig om hier te bespreken hoe zo iemand je paard het best kan benaderen om trappen te voorkomen ;)

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:03

Mijn paarden staan om deze reden alleen overdag buiten met een camera op de weides die ik vanaf mijn werk kan zien. Wij gebruiken de medisana (heeft ook infrarood), doet het super op je mobiele telefoon.
Gedurende de nacht staan ze op stal, ook met camera, een traliehek voor de deur met hangslot en inbraakvrije ketting.

En dan voor het geval dat heb ik de riek klaar staan. Ik heb al eens 's nachts om drie uur een man van mijn erf gejaagd en rennen dat hij deed :D . Hij vergat van schrik zijn auto mee te nemen. De politie had hem zo te pakken.
Ik adviseer iedereen om dit soort maatregelen te nemen, het kost niet zo veel en geeft een heel wat prettiger gevoel.

xSBSx
Berichten: 239
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:46

bortje bij het hek hangen met ' camerabewaking' erop. je hoeft dan niet perse een echte camera op te hangen maar misschien schrikt het bortje alleen al af. /3

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:56

Of zo'n nep camera!

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:58

''gelukkig'' heb ik een pony die doodsbang is voor volwassen mannen, en zich door mannen
ook niet laat omkopen met brokken.
Gelukkig is als ik er zelf bij ben niets aan de hand, en kan een man haar ook gewoon aaien.

AnnemiekvM

Berichten: 8254
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:02

Aan een echte camera heb je veel meer.

jopline
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:06

Van 2008 tot 2011 werden er ook dieren bij mij gestoken, merrie in haar lies en uier, poot van een kat en borst van een volbloedarabier, politie deed niets..Tijd dat we de honden losgooien wat mij betreft!

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:38

Wat ben ik blij dat bij mij op stal 24/7 een hond buiten loopt die om alles en iedereen blaft, zelfs om de wind die door bomen gaat. En hij stopt dan het eerste half uur ook niet meer.

Moet er niet aan denken! Zo vreselijk!
In het dorp waar mijn paard staat is ie ook al meerdere keren actief geweest.
Kan die buurvrouw hem niet beschrijven? Wat voor kleren ie droeg?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:33

Godzijdank staan ze bij ons op eigen weide en moet men eerst langs de honden en het afgesloten hek voordat ze bij de paarden kunnen. Ik moet er niet aan denken... Tweede keer bij ons in de buurt alweer, we wonen ook in Bunschoten. Vind het echt vreselijk...
Voor je het weet staat die engerd bij je paard. Aanpakken dat gerij!

vilheide

Berichten: 1481
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:12

Ze zouden eigenlijk een soort val moeten opzetten om hem te kunnen pakken, maar ja hoe weet je wanneer en waar hij een volgende keer weer toeslaat.
En ik vraag me nu toch echt af of het om één persoon gaat, want deze rijdt dan wel kriskras door Nederland en Belgie om slachtoffers te maken.
Ik denk dat het wel een persoon is die in het dagelijkse leven misschien wel voor zijn werk met paarden werkt, want hij moet weten hoe hij het beste een paard kan benaderen om vervolgens de dingen te kunnen doen die hij wil doen.
Je zou bijna gaan denken aan een veearts of zoiets.
Al met al ik hoop echt dat er snel een einde komt aan deze mishandelingen en het liefst komt hij een keer een verkeerd paard tegen die hem het leven uit of in een rolstoel trapt want als hij opgepakt wordt dan komt hij er waarschijnlijk makkelijker vanaf.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:14

vilheide schreef:
Ze zouden eigenlijk een soort val moeten opzetten om hem te kunnen pakken, maar ja hoe weet je wanneer en waar hij een volgende keer weer toeslaat.
En ik vraag me nu toch echt af of het om één persoon gaat, want deze rijdt dan wel kriskras door Nederland en Belgie om slachtoffers te maken.
Ik denk dat het wel een persoon is die in het dagelijkse leven misschien wel voor zijn werk met paarden werkt, want hij moet weten hoe hij het beste een paard kan benaderen om vervolgens de dingen te kunnen doen die hij wil doen.
Je zou bijna gaan denken aan een veearts of zoiets.
Al met al ik hoop echt dat er snel een einde komt aan deze mishandelingen en het liefst komt hij een keer een verkeerd paard tegen die hem het leven uit of in een rolstoel trapt want als hij opgepakt wordt dan komt hij er waarschijnlijk makkelijker vanaf.



Over kris kras door het land rijden...
Mijn buurman heeft een verstandelijke beperking en is laatst opgepakt door de politie omdat hij foto's van jonge meisje maakte. Hij zat dus iedere morgen vroeg in de trein om van Amersfoort naar Groningen, Breda, Den Hoorn, Maastricht noem maar op te reizen...

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:22

Het feit dat de paarden zoveel toe laten kan ook zijn dat hij ze verdooft? Anders zou ik niet snappen waarom sommige niets doen of geen kans hebben gekregen iets te doen?? En de beste persoon weet blijkbaar ook hoe rest werkt. Tja..zoek maar. Ik ben hier ook bang..opsluiten schuil zal ik niet doen maakt het nog makkelijker je paard in te sluiten. Dan kan je beter los laten en hopen dat je paard niet gek is en aanvoelt dat het foute boel is. Maar de persoon lijkt te weten welke wel pakken en welke niet en tot nu toe begrijp ik alleen merries? Raar iets?

Tja tot de beste persoon gepakt wordt kunnen we raden naar zijn idee en motivatie. En of hij die dan gaat vertellen? En ik dat wil weten?? Liever niet. Als het maar stopt die dieren te mis handelen.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:22

Vind het heel raar dat hij nog noojt flink is toegetakeld door een paard....jillie niet? Ik bedoel ik ken paarden die ik voirbij zie komen als de da ze moet insemineren oid dan lellen ze wel eens flink achteruit oid.dan zou je tochdenken dat hin ooit een merie treft die achteruit slaat en daarna er misschien nog wel achteraan gaat?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:17

ajesca123 schreef:
elinebakker schreef:
Misschien een overbodige opmerking. Ondanks dat veel eigenaren via bokt, fb, etc hun woonplaats zichtbaar hebben, is het misschien handiger om niet te vermelden 'Oh hier woon ik ook in de buurt' bijv. Maakt het voor zo'n gestoorde misschien maar weer makkelijker..


Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit soort zieke lui dit medium gebruiken om hun slachtoffers uit te zoeken.
Ze zullen vast gewoon in de buurt kijken om te zien of ze een plek kunnen vinden waar ze ongezien aan de slag kunnen gaan.


Ik denk eerlijk gezegd dat je hier wel mee op moet passen. Hoe langer ik deze berichten volg, hoe meer ik het gevoel krijg dat het iemand betreft die psychopatisch is. Ik weet dat natuurlijk niet zeker. Maar als dat het geval is, dan bestaat er een reëele kans dat hij juist kickt op alle nieuwsberichten die over hem verspreid worden, de aandacht die hij hiermee krijgt, maar vooral: dat hij kickt op de angst die hij bij mensen teweeg kan brengen. Hij heeft wellicht zo het idee dat hij macht en controle uit kan oefenen op een deel van de samenleving.

Misschien vergezocht en blijkt het achteraf niet zo te zijn, maar ik denk dat het zeker niet verkeerd is om er rekening mee te houden. NIET vermelden waar je paard staat, of dat je bang bent o.i.d. want wie weet is dat voor hem net het extra duwtje in de rug.

Hoe dan ook, ik hoop dat hij snel gepakt wordt en dat de buurvrouw een signalement heeft kunnen geven.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 05:24

Toch nog 120 km van mij vandaan, maar het komt dichterbij en snel ook.. Ik vind dat het een beetje uit de hand aan het lopen is. Hoe kan iemand in vredesnaam zo GEK zijn om bij paarden aan de gang te gaan. Kan ik toch wel zo verschrikkelijk kwaad om worden. Die gekke mensen kunnen voor mijn part lekker tegen een muur gaan staan trappen.. En ondertussen gaan ze hun gang maar..