Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pien_1 schreef:Als buurtbewoner wilde ik eerst nog reageren om de situatie uit te leggen . Maar opeens besefte ik dat op Bokt altijd mensen zitten die overal een oordeel over hebben zonder dat ze weten waar het overgaat en nog belangrijker ze hebben altijd alle wijsheid in pacht.
onpaard schreef:Mooie hengst. Het is geen wild paard maar een paard dat verwilderd is.
Las in het stuk ook dat het paard een eigenaar heeft en als die het paard wil laten afmaken dan kan je daar weinig aan doen, geld werkt meestal wel.
DaphneG schreef:Het eerste idee om hem ter plekke af te schieten omdat hij zo 'wild' is komt nogal middeleeuws over, alsof het een mensetende draak is die het dorp terroriseert.. Vreemde situatie..
Vjestagirl schreef:DaphneG schreef:Het eerste idee om hem ter plekke af te schieten omdat hij zo 'wild' is komt nogal middeleeuws over, alsof het een mensetende draak is die het dorp terroriseert.. Vreemde situatie..
Beest merkt er niets van als het goed gedaan wordt. Hoeft geen trailer in, hoeft geen mensen van dichtbij te zien. Ik zie er niets mis mee eigenlijk.
Suelza schreef:Als het goed gedaan wordt, ben ik het daar wel mee eens. Er zijn mensen die ook begrazingsprojecten met groot vee beheren en die zijn daar heel handig in. Die schieten vaker agressief of ziek vee...
Het is realiteit, het gebeurd... Natuurlijk wilt iedereen gezonde dieren, gezond houden, maar anderzijds... een stukje vlees van een paard of rund want volgespoten is met anti-biotica en corticosteroiden, wilt toch ook niemand opeten...
Uiteindelijk zijn alle vleeswaren bij de slager, afkomstig van gezond vee. Hoe je het ook went of keert...
Pearlx schreef:Als ze het dier in een trailer willen krijgen, waarom dan niet terugbrengen naar het natuurgebied?
Wordt een wild paard eigenlijk voor consumptie geslacht? Of kan dat niet omdat het een wild paard betreft zonder paspoort, mogelijke parasieten etc?