EK pony's Millstreet: zilver voor Lisanne Zoutendijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK pony's Millstreet: zilver voor Lisanne Zoutendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 08:55

www.knhs.nl

Met een geweldig gereden foutloze proef knokten Lisanne Zoutendijk en Champ of Class zich gisterochtend naar de zilveren medaille op het EK in Millstreet. In de individuele dressuurfinale ging het goud naar de Duitse Sammieke Rothenberger. Demy Kurstjens en Kingsley Ciske eindigden deze wedstrijd heel goed als vijfde.

"Ik ben heel blij met deze zilveren medaille. Vorig jaar in Arezzo hadden we brons, dus weer een plek hoger. Donderdag in de landenwedstrijd was Champ of Class in het begin erg gespannen. Daar heb ik de laatste dagen aan gewerkt met mijn trainster Coby van Baalen en Tineke Bartels. Champ liep vandaag heel fijn".

De proef van Lisannen viel op door de harmonie, gedragenheid en de perfecte uitvoering. "We hebben de laatste dagen ook hard gewerkt aan de gedragenheid", lichtte Coby van Baalen het succes toe. "Lisanne kan heel goed rijden en is zo ervaren, die maakt gewoon geen fouten meer. Dat is heel knap op dit niveau", aldus een trotse bondscoach Tineke Bartels.

Febe van Zwambagt en FS Coco Jambo werden negende, Joelle Peeters met Haazendoncks Sultan dertiende. Morgen is de Kür op Muziek voor de beste 18 combinaties en de beste drie per land.

Uitslag individuele dressuurfinale EK Millstreet

1. Semmieke Rothenberger (Dui) - Deinhard B 78,341%
2. Lisanne Zoutendijk - Champ of Class 74,976%
3. Alexandra Hellings (GBR) - Der Kleine Lord 74,756%
5. Demy Kurstjens - Kingley Ciske 73,439%
9. Febe van Zwambagt - FS Coco Jambo 72,415%
13. Joelle Peeters - Haasendoncks Sultan 70,463%