EK pony´s Millstreet: eventingteam goed door de cross

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK pony´s Millstreet: eventingteam goed door de cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 08:52

www.knhs.nl

Levi Driessen, Anne Groot Koerkamp en Rowena de Weert hebben de prachtige, zware en uitdagende cross van het EK uitgereden. Levi steeg met zijn foutloze cross precies op de toegestane tijd van 6.33 minuten naar de twaalfde plaats. Het team staat nu op de zesde plaats. Mauro Soeteman, die na de dressuur nog negende stond, kreeg een ongelukkige val.

"Hier ben ik gewoon heel blij mee", zegt bondscoach Alice Waanders aan de finish. Levi heeft super gereden. Anne en Rowena rijden hier gewoon heel goed. Zo'n zware cross hebben ze nog nooit gereden. Als je ziet waar hier staat. Men zegt niet voor niets dat dit Burghley voor pony's is."

Levi Driessen reed met Knock Out een cross uit het boekje. "Ik ben overal rechtdoor gegaan. Alleen bij de na de afsprong van acht heb ik het alternatief genoemd, omdat Knock Out heggen altijd heel hoog springt. Dat was van tevoren al het plan. Ik heb nergens problemen gehad. Het ging gewoon super. Echt gaaf om tussen zoveel mensen zo te crossen." Levi stijgt in het klassement van de 24e naar de 12e plaats.

Anne Groot Koerkamp vinden we na de cross op de 34e plaats. "Heel vet", is de reactie van Anne na de cross. "Al die mensen langs de kant die roepen. Het ging heel goed. Urban trok er super aan. Na de rit van Rowena koos ik bij hindernis 8 voor het alternatief. Op hindernis 17 struikelde Urban even en moest ik het alternatief kiezen. Daar hebben ze me wel een weigering aangerekend."

Rowena de Weert was de eerste die voor Nederland de cross reed. "Op hindernis 8 had ik iets te weinig controle op de hoge afsprong en moest ik het alternatief nemen. Ook op 9 wilde ik geen risico nemen en nam het alternatief. Deejee gaf me echt een wow gevoel. Ik baal wel een beetje, maar als ik terugkijk ben ik heel blij. Deejee is pas 8 jaar oud en liep een half jaar geleden pas zijn eerste Z-cross. Dit had ik eigenlijk nooit verwacht."

Voor Mauro Soeteman liep het EK anders dan verwacht. Na zijn 9e plaats in de dressuur ging hij super van start en was foutloos tot hindernis 14. Daar sprong Orchid's Megan wat teveel naar voren en raakte de hindernis met het voorbeen en daardoor in de landing uit balans. Gelukkig bleven ze ongedeerd, maar het was einde wedstrijd. "Ze ging zo super. Ik had haar nog iets meer terug moeten nemen. Zo jammer."

Met drie combinaties aan de finish van deze geweldige cross, die bij iedereen bijzonder veel indruk maakte in met de geweldige afwerking van de hindernissen, het prachtig glooiende terrein en de geweldige organisatie was dit een geweldige opsteker voor het team van Alice Waanders. "De Engelsen en Ieren rijden vaker zulke wedstrijden. Voor ons is dit voor het eerst. Ik ben super tevreden."

josie

Re: EK pony´s Millstreet: eventingteam goed door de cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:52

Kan je dit ook ergens volgen?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:42

Je kan op knhs kijken , daar staat het eerder op. Jammer van Mauro en megan , dit was hun laatste jaar bij de pony's.

josie

Re: EK pony´s Millstreet: eventingteam goed door de cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:43

Ik kan daar niets vinden om het te kijken.