Onrust door mishandeling van paarden in Santpoort-Zuid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Onrust door mishandeling van paarden in Santpoort-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:17

http://www.haarlemsdagblad.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Tessa_93

In Santpoort-Zuid en omgeving is onrust ontstaan doordat daar in zeer korte tijd twee paarden zijn mishandeld. De dieren raakten zo ernstig gewond dat zij door een arts moesten worden geholpen, zegt een woordvoerder van de Velsense politie.

De twee incidenten speelden zich twee weken geleden af in weilanden aan de Santpoortse Bloemendaalsestraatweg. De paarden zijn gestald bij een lokale boer. De eigenaren hebben aangifte gedaan. De politie onderzoekt de zaak.

Een naburige agrariër reageert woedend. ,,Het is te gek voor woorden dat mensen het in hun hoofd halen om dieren te mishandelen. Dat soort imbecielen moet worden vastgezet.’’

De zegsman van de politie in Velsen sluit niet uit dat er een link kan worden gelegd tussen de twee recente incidenten in Santpoort-Zuid en een grote serie ernstige paarden- en ponymishandelingen in andere delen van het land. Her en der zijn er in ruim een jaar tijd in totaal maar liefst 65 paarden en pony’s aangevallen. Een van die dieren liep dermate zwaar letsel op, dat het moest worden afgemaakt. ,,Wij onderhouden contact met het speciale landelijke team dat die serie mishandelingen onderzoekt’’, zegt de woordvoerder van de Velsense politie.

De paardenmishandelingen in weilanden aan de Bloemendaalsestraatweg zorgen ook in Santpoort-Noord voor onrust. Eigenaren van paarden daar durven hun dieren ’s nachts niet meer in de wei te laten lopen, aldus een bezoekster van een lokale stal.

Gerelateerd artikel:

[VN] Politie zoekt getuigen van mishandeling paard in Tolbert
[VN] Politie zoekt getuigen van mishandeling paard in Glimmen
[VN] Paarden mishandeld in Bunschoten

Celine_Famke

Re: Onrust door mishandeling van paarden in Santpoort-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:21

He bah het gaat gewoon door... :s

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:38

Oh nee niet nog meer
...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:41

Pfff krijg er kriebels van ;(

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:46

Oh jeetje, dit is wel heel dichtbij de stal waar mijn bijrijd paard staat. Wanneer houdt dat achterlijke gedoe toch eens op...

donbrento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:20

de dingen die deze persoon doet mag voor straf ook mishandeld worden als het aan mij lag.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:36

Dood eng en zo in de buurt. Moet er niet aan denken dat ik me paard van het land haal met ernstige verwondingen. Voor geen 1paard natuurlijk. Mag toch hopen dat ze die gene snel oppakken en zo martelen hoe hij de paarden ook gemarteld heb. Walgelijk gewoon.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:15

Jesus t gaat maar door wanneer houd t nou eens op wanneer word de dader/s gepakt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:08

De dader krijgt dan vast een boete en vingertje vn foei van mr de rechter, want een paard is slechts een ding wat je stukmaakt! Ophangen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:11

Gatver, het gaat maar door :r

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:24

Het is verschrikkelijk!!Onze hart zit dagelijks in onze keel,omdat"onze paarden 24-7/365 buiten lopen in de wei...we posten steeds voor elkaar bij de wei en mensen uit de buurt gevraagd alert te zijn?!
Ik zoek actief mee om deze geestelijk gestoorde mens(en) achter slot en grendel te krijgen }:) -:(-
Daarbij is internet je beste vriend :)*
Ik kwam op een facebook pagina uit met "ik haat paarden" hoe zieke geest moet je hebben om je er mee bezig te houden om er een Facebook pagina voor aan te maken?En het heeft zelfs 32.377 vind ik leuks!
De meest bizarre uitlatingen worden gedaan over paarden en zelfs een liedje is er over gemaakt %) %)
http://www.youtube.com/watch?v=FIeHdLr1NwU

Kan me er met mijn volle verstand niet bij wat er nou zo leuk/like is om "paarden te haten?"
Als je dan beetje door denkt...zou het goed 'mogelijk' kunnen zijn dat" die paardenkiller er tussen zit?
Alle informatie hebben we door gegeven aan de politie!
Die gaat er veder mee aan de slag...want aanzet tot "haat" mag niet in Nederland!
De persoon in kwestie met het leuke paarden haat liedje en aanhang paarden haat Facebook is nog dommer dan een achter end van een varken,om het op internet te plaatsen!
Alles wordt uitgezocht en IP adressen na gecheckt +:)+
Dankje wel internet!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:26

-O- Het komt nu wel dichtbij.

T is toch te idioot voor woorden dat dit maar door blijft gaan en er steeds niemand wordt opgepakt!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:13

Mijn pony heeft op die stal gestaan en is door een ander paard zo in elkaar gemept dat hij onder de wonden zat, is ook door een dierenarts behandeld. Hij probeerde mijn merrie te beschermen die door andere ruinen gedekt werd uit dominantie. Gevolg: uitgescheurd en spier in achterbeen kapot gesprongen, merrie is dichtgezet, dus niet veel ruimte. Ben toen zelfs nog gewaarschuwd dat de kans aanwezig was dat ik ze misschien allebei moest laten afmaken. Dit had 100% niets te maken met menselijk handelen.

Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat paarden elkaar ook flink toe kunnen takelen als er onrust in een kudde is om wat voor reden dan ook. Daarom vind ik het zo jammer dat er geen duidelijkheid gegeven wordt over de plekken van de wonden en tegenwoordig ieder wondje door een paardenmishandelaar wordt veroorzaakt.

Dit bericht is trouwens niet bedoeld om de pensioneigenaar zwart te maken, die zorgt echt wel goed voor zijn dieren, maar ongeluk zit in klei hoekje, zeker als er een rangorde bepaald moet worden.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:31

Verschrikkelijk dat er mensen zijn die hun goed voelen als ze dierenmishandele bah, zulke mensen mogen indd worden opgepakt! De angst om je pony een weekje lekker op weide te zetten word steeds groter..

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:43

Het komt steeds dichterbij. . Ik vind het van de zotte dat wij als een land als Nederland deze achterlijke debiel(en) nog steeds niet te pakken hebben

Ze kunnen altijd alles zo goed en nou na het zoveelste dierenleed hebben ze nog 0.0

Ga desnoods posten of rond rijden. Ze moeten doen waar ze goed voor zij n: BOEVEN VANGEN

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 06:04

@dushishoeve
Ik vind jouw reactie wel heel simpel..
Is voor de politie echt niet haalbaar om bij zoveel plekken te gaan posten.
En zover ik weet is het nog niet meerdere keren op dezelfde stal gebeurd (of heb ik iets gemist?).
Als je al kijkt hoeveel weilanden/stallen er zijn in de Gemeente Velsen alleen..
En denk ook niet dat zo'n persoon twee keer op dezelfde stal toeslaat (niet zo snel achter elkaar in ieder geval).

Volgens mij staat er ook nergens dat de politie niet surveilleert..
Neem aan dat als er meerdere incidenten in een omgeving bekend zijn dat de politie er wel aandacht aan gaat besteden.
De politie moet tijdens de surveillance maar net op de juiste plek zijn op het juiste moment..

Hoop in ieder geval dat de dader snel gepakt wordt (of daders).
Dat iemand het in zijn/haar hoofd haalt om zoiets te doen -:(-