Paarden mishandeld in Bunschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paarden mishandeld in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:39

http://www.politie.nl/
Ingezonden door Bokker Wesco

In de nacht van woensdag 30 juli op donderdag 31 juli zijn in een weiland langs de Bisschopsweg twee paarden mishandeld.

De eigenaresse ontdekte dat op donderdagmiddag toen zij bij haar paard kwam. Een dierenarts onderzocht de dieren en bevestigde dat aan twee merries letsel was toegebracht. De merries zijn ter plaatse behandeld aan de verwondingen. Uit het onderzoek bleek dat rond het tijdstip van 04.30 uur een aantal honden van een nabijgelegen manege aansloegen op de aanwezigheid van personen. Dit kunnen twee personen zijn geweest die rond dat tijdstip over het fietspad in de richting van Bunschoten liepen.

De dierenpolitie en de Landelijke Eenheid zijn geïnformeerd en een onderzoek naar de verdachte is opgestart. De politie is op zoek naar mogelijke getuigen en verzoekt de onbekende voetgangers en/of andere personen die kennis dragen van verdachte omstandigheden in deze nacht om contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Anoniem melden kan via Meld misdaad Anoniem op het telefoonnummer 0800-7000.

De politie waarschuwt de eigenaren van paarden, en in het bijzonder merries, alert te zijn op verdachte situaties die zich voordoen in de avond- en/of nachtelijke uren. Bij het waarnemen van verdachte personen kan direct met het alarmnummer 112 worden gebeld.

Gerelateerd artikel:

[VN] Politie zoekt getuigen van mishandeling paard in Tolbert
[VN] Politie zoekt getuigen van mishandeling paard in Glimmen

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:44

Ah for F*CK SAKE!!! Wanneer worden die idioten nou eens gevonden? Levenslange eenzame opsluiting wat mij betreft. Dit is toch niet normaal meer? Hoeveel tientallen paarden zijn er nou al de dupe geworden? Ziek gewoon... :r

Nayomie

Re: Paarden mishandeld in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:15

Tjonge jonge, dit is gewoon niet menselijk meer :r

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:20

Dat komt nou wel heel erg dichtbij :oo

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:31

Het houd maar niet op he :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:32

jeej alweer...ik snap ene kant niet hoe die mensen nooit op camera staan, nooit betrapt worden en nooit gepakt zijn nog... Er zou toch wel ergens een camera in de buurt hangen na al die meldingen? men zal toch wel alerter zijn inmiddels?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:36

Ik snap niet dat diegene maar door blijft gaan....Er wordt zoveel aandacht aan besteed wil diegene echt op heterdaad betrapt worden?
Vreselijk dat weer onschuldige dieren de dupe zijn van zo een gek.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:37

@linnie ik denk dat het meer een spel is voor diegene of meerdere daders,juist omdat alles in t nieuws is gaan ze door omdat ze denken nooit gepakt te worden,ik vind het diep en diep triest dat die #@%%E$ nog niet gepakt zijn... als het een man was die kinderen mishandelde,was er allang meer nieuws

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:38

Arme paardjes wanneer worden die idioten nu eens gepakt.
Als ik er 1trappeer dan wil ik hem graag omleggen maar ja zal wel geen kans maken denk ik wie weet wat voor een gek dat is en wellicht is die man wel levensgevaarlijk 1 ding hij moet gestopt worden dit is bijna dagelijks nieuws arme paardjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:48

Mioux, de Bisschops weg ligt aan een doorgaande 80km weg. Daar staan misschien 2 of 3 huizen, waarvan er iig al 1 niet aan de weg ligt. Geen camera's, weinig tot geen verlichting. :n

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:50

Jemig wat is dit voor een naar gedoe. Diegene die dit doet heeft echt een steek los.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:10

Ik ken de eigenaresse en de paarden, echt vreselijk wat er is gebeurd ;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:13

jammer dat de honden, die aansloegen, niet vrij in de aanval konden gaan -:(- ~~}> die honden hadden vast wel raad geweten met zo'n mafkees (mafkezen)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:22

Pantykous schreef:
Mioux, de Bisschops weg ligt aan een doorgaande 80km weg. Daar staan misschien 2 of 3 huizen, waarvan er iig al 1 niet aan de weg ligt. Geen camera's, weinig tot geen verlichting. :n

ja maar niet alleen daar zijn ze bezig geweest,ze zijn al even in t nieuws en zijn ook bij drukkere wegen bezig geweest

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:29

Ik.begin mij af te vragen of het nog wel om "de paardenbeul" gaat...
Of dat er meerderen gekken rondlopen... Gezien de hoeveelheid meldingen...

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:38

janouk schreef:
jammer dat de honden, die aansloegen, niet vrij in de aanval konden gaan -:(- ~~}> die honden hadden vast wel raad geweten met zo'n mafkees (mafkezen)

Het waren eerst manege honden dus ze hebben helaas geleerd dat ze nooit mogen bijten.

de dierenbeul moet gewoon het zelfde voelen als de paarden bij wie hij ze heeft pijn gedaan mishandeld en misschien wel getraumatiseerd -:(-

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:40

Pfff.... verschrikkelijk dit nieuws, elke keer weer.
Geen enkel dorp of enkele stad is veilig!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:47

Jolliegirl schreef:

Ik denk ook niet dat dit om 1 persoon gaat maar meerdere. Wellicht is het een groepje die samen spand? Of het zijn allen individuele gevallen maar wel heel toevallig dan.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:46

En het komt steeds dichterbij...
Hopelijk wordt die gek/worden die gekken snel opgepakt, achterlijke gedoe zeg! Wat bezielt zo iemand? :n

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:00

meggiesannie schreef:
janouk schreef:

Het waren eerst manege honden dus ze hebben helaas geleerd dat ze nooit mogen bijten.

de dierenbeul moet gewoon het zelfde voelen als de paarden bij wie hij ze heeft pijn gedaan mishandeld en misschien wel getraumatiseerd -:(-

Dat is niet waar. Die honden bijten wel. Ik ben zelf door die honden gebeten namelijk. En dat was op klaarlichte dag.

Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd.

Ik gok dat er op die stal nu meer mensen hun merrie binnen laten snachts om deze rede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:16

Jolliegirl schreef:

Inderdaad. Doordat er best veel aandacht aan wordt besteed, worden andere mafkezen vaak ook op een idee gebracht helaas. Echt ziekelijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:18

Hoeveel paarden zijn er ondertussen al de dupe... :( Ik hoop dat die gek echt gevonden wordt, zo snel mogelijk. En wat mij betreft mogen ze hem dan ook echt een tijdje vasthouden ook! -:(-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:58

ik wordt ook steeds onrustiger van al deze berichten! ze vliegen van hier naar daar en er is geen pijl aan vast te trekken.. hopelijk vinden ze de dierenbeul(en) snel!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:30

Jolliegirl schreef:

Idd. dat vraag ik me dus ook af.Ik denk zelf dat er gewoon meerdere gekken rond lopen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat 1 persoon heel Nederland rond reist om dit te doen.
Politie zegt dat we in de avond/nacht de boel in de gaten moeten houden op verdachte personen/dingen. Dat kan toch helemaal niet,je kan moeilijk zowat elke nacht bij je paarden in de wei gaan slapen.En s'nachts posten? dan komt er niemand,ze komen altijd als je er niet bent.
Hier is ook iemand die een week lang elke nacht gepost heeft,niemand te zien.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:38

Gatverdarrie.... Dit is ineens wel heel dichtbij.
Bisschopseweg is echt heel afgelegen eigenlijk. Niemand die daar oplet.