In Groot-Brittannië is een pony zo goed als ongeschonden uit een hevige aanrijding gekomen op de autosnelweg. Afgelopen zondag reed Heather O'Connor met haar auto en trailer op de M3 vlakbij Winchester. In haar trailer stond één pony. De trailer werd opeens geraakt door een andere auto.
Eerst begonnen de trailer de slingeren, schaarde, sloeg los van de auto, over de kop en kantelde vervolgens over de vangrail. Toen de brandweer arriveerde stond de pony nog steeds in de trailer.
De eigenaresse is blij dat ze een veiligheidstouw heeft gebruikt. "Als ik iets anders had gebruikt, iets met een gewicht eraan of iets dat niet zo snel kon breken had hij zich ongetwijfeld opgehangen." Verder had de pony transportbeschermers om.
De pony, Paddy is uiteindelijk door de brandweer uit de trailer gehaald. Na controle bleek de pony slechts twee kleine schrammen op zijn knieën te hebben. Omdat de pony in de trailer over de kop is geslagen, is hij wel door een fysiotherapeut behandeld.
Mazzel, kleine poown in grote kar, meestal is dat andersom....
darwin
Geplaatst: 31-07-14 23:00
Gelukkig stond hij in een Ifor Williams trailer, die hebben rolbeugels in het dak , met een polyester kaphad de pony het waarschijnlijk niet na verteld
Akhal_Teke
Geplaatst: 31-07-14 23:00
Een Ifor Williams als ik het goed zie. Dat zijn heel stevige trailers.
Volgens mij was er laatst ook een i for williams op zn kant en helemaal stuk maar paard(en) zo goed als ongedeerd. Vind het lelijke trailers maar zeker wel iets om te onthouden bij een eventuele aanschaf van trailer.
Wat zijn die ifor Williams toch een super sterke trailers. In een houten trailer was dit vast heel anders afgelopen
FriesWytske
Geplaatst: 01-08-14 08:03
Komen nu alle trailerongelukken ook al op de voorpagina . En in een andere trailer had dit ook gewoon goed af kunnen lopen met de pony. Hier een kleine 20 jaar geleden ook een trailerongeluk gehad op de snelweg. Paard had niks, dus om nu te zeggen dat alleen ifor trailers zo goed zijn. Vind ik dan ook weer vreemd. Want wij hebben nooit een ifor trailer gehad.
Je hoort toch verrassend vaak dat paarden er vrijwel ongeschonden uit komen wanneer een trailer serieus over de kop slaat, dat is dan wel weer positief