Elfduizend euro voor tip die naar paardenbeul leidt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Elfduizend euro voor tip die naar paardenbeul leidt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 12:06

http://www.dichtbij.nl / http://www.rtvnoord.nl/

De Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren looft een beloning van 11.000 euro uit voor de gouden tip die naar de paardenbeul leidt. Dat zegt voorzitter Hans ten Napel op Radio Noord.

In de provincie Groningen zijn vooralsnog drie gevallen bekend van paardenmishandeling. In Glimmen, Tolbert en Oldekerk zijn de dieren ernstig toegetakeld. Volgens Ten Napel is het moeilijk te zeggen of het om dezelfde dader gaat als elders in het land, maar doordat de werkwijze hetzelfde is lijkt het hem wel waarschijnlijk.

De beloning die de stichting heeft uitgeloofd was in eerste instantie 10.000 euro, maar daar heeft een particulier nog eens duizend euro bij op gedaan. 'Ik denk dat ieder weldenkend mens zo iemand zonder beloning aan zou moeten geven', zegt Ten Napel, 'Maar in deze economisch mindere tijden kan een beloning helpen.'

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:19

Hopelijk, ongeacht de beloning, vinden ze deze mongolen zowiezo...en zullen die ook een gepaste straf krijgen ~~}>

heidy_wilco

Re: Elfduizend euro voor tip die naar paardenbeul leidt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:39

Ik denk dat er eerlijk gezegd niet zo veel van overblijft als die man gesnapt wordt... :o (Van de man hè, niet van het geld :P)

Ik hoop dat hij gauw gepakt wordt!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:41

Vreselijk dat diegene nog steeds niet gepakt is :(
Zou niet weten wat ik zou doen als je zo iemand betrapt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:42

heidy_wilco schreef:
Ik denk dat er eerlijk gezegd niet zo veel van overblijft als die man gesnapt wordt... :o (Van de man hè, niet van het geld :P)

om even amerikaans te beginnen er staat ook niet bij "dead or alive" of "alive" hihi dus het maakt niet uit hoe die gevonden word,maar dat t moet stoppen is zeker,het slaat absoluut nergens op en vind het ronduit zwak !

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:59

Mioux schreef:
heidy_wilco schreef:

om even amerikaans te beginnen er staat ook niet bij "dead or alive" of "alive" hihi dus het maakt niet uit hoe die gevonden word,maar dat t moet stoppen is zeker,het slaat absoluut nergens op en vind het ronduit zwak !

Nee, maar ik weet wel van verschillende mensen, waaronder mijn stiefvader die niet eens zozeer paarden fantastisch vind, maar wel een groot dierenhart heeft, dat ze hem graag een kopje kleiner maken. Ik zou dat ook met alle plezier doen. Klinkt het raar? Misschien, maar ik sta echt gewoon te koken van woede...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:00

Denk dat die gevoelens of gedachtes heel menselijk zijn... Onrecht aandoen bij dier of mens maakt mensen kwaad,ook omdat het zwak is om dieren dat soort dingen aan te doen

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:04

Goedgezegt Mioux , maar ik denk ook wel dat er vaak en heel naar menselijk verhaal achter dit soort verhalen zit, dat mensen die dieren iets aandoen of verwaarlozen vaak zelf profesionele hulp nodig hebben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:07

Vaak wel hobbyhorse, alleen krijgen ze die niet. Vaak is het in nederland dat je(deels) ervoor moet betalen,wat zegt men dan ? sonde van me centjes ook al is t beter voor hun en de maatschappij als ze wél die hulp krijgen. Vaak hoor je ook een verhaal achter die mensen. Vroeger misbruikt,mishandeld, iets naars ervaren of gezien, maar maakt de daden het nog niet goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:10

Hobbyhorse schreef:
Goedgezegt Mioux , maar ik denk ook wel dat er vaak en heel naar menselijk verhaal achter dit soort verhalen zit, dat mensen die dieren iets aandoen of verwaarlozen vaak zelf profesionele hulp nodig hebben.

Dan moet je toch wel heel erg gestoord zijn om paarden open te snijden, laat diegene het mes in zichzelf zetten, krijgt hij/zij hulp genoeg. Het vervelende is dat ze , als ze gepakt worden, wegens psychische afwijkingen zo weer los lopen, als dit soort mensen zichzelf van kant zou maken dan had ik er weinig moeite mee. Maar nee, richt je frustratie maar op de weerloze, eerst op dieren en als ze hem niet snel pakken dan op mensen??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:11

@bigone dat begint ook vaak kleiner, hoe rot ook... vaak hoor je eerst een goudvis, toen een kat, toen een hond en ja dat word vaak erger en erger...

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:19

Ik geloof niet dat ik het ooit moet zien
Anders heb ik zelf wel de gepaste straf voor diegene, straffen hier in Nederland zijn veel te laag voor dierenleed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:23

Dat is een goeie dames, wat het "Dead or Alive" betreft, want dan weet ik dat ik die beloning in ieder geval nog innen kan als ik ze te pakken krijg...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:38

Ik mag hopen de dader(s) gepakt worden. Het wordt tijd ze hebben de paarden al genoeg ellende bezorgt en er hoeven er niet meer bij te komen wat mij betreft!

Al kan ik het geld goed gebruiken, ik zou het niet om die reden willen krijgen. Als ik zou weten wie het was is die beloning niet nodig. Vind het normaal dat je de daders kan pakken en aangeven. Het moet gewoon gestopt worden. De persoon (personen) is/zijn ziek in hun hoofd dat ze dit kunnen doen.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:56

Als ik hem te pakken krijg nou. En de beloning doneer ik aan goede doelen zoals brooke.
En ik hoop dat dit sowieso gebeurd. Zou heel fijn zijn. Maar het belangrijkste is dat de dader Word gevonden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:59

ik hoop ook van ganse harte dat deze dwaas gepakt word...

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:02

Deze zieke geest heeft echt vies geluk tot nu toe....ik mag hopen dat hij gepakt wordt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:06

Dit is een van de eerste mensen waarbij ik hoop dat die door 'de verkeerde' gepakt wordt. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:26

Geldelijke beloning doet met toch alerter zijn, als ze normaal niet opkijken van een auto bij een paardenweide dan nu misschien wel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:40

bigone schreef:
Geldelijke beloning doet met toch alerter zijn, als ze normaal niet opkijken van een auto bij een paardenweide dan nu misschien wel.

Ik kan me voorstellen dat paardenmensen momenteel al extra alert zijn. Voor niet paardenmensen is het misschien een extra stimulans. Dan moet het wel algemeen bekend zijn van de beloning.
Ook als mensen weten of denken wie de dader is, helpt een beloning om ze aan te geven.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:48

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:53

ik hoop dat ze een keer de verkeerde merrie tegen komen met goede losse achterbeentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:00

Weet je Blon_D? Dat snap ik dus juist niet aan het hele verhaal. Het kan toch bijna niet anders als dat de merries in kwestie verdoofd worden, anders blijft er toch niet 1 staan, zo van, snij mij maar kapot hoor van achteren? Leer mij merries of vrouwen in het algemeen kennen dan...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:12

ohjajoh6 schreef:
Weet je Blon_D? Dat snap ik dus juist niet aan het hele verhaal. Het kan toch bijna niet anders als dat de merries in kwestie verdoofd worden, anders blijft er toch niet 1 staan, zo van, snij mij maar kapot hoor van achteren? Leer mij merries of vrouwen in het algemeen kennen dan...

ja ik begrijp dat inderdaad ook niet. Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat deze beulen de moeite nemen om eerst een verdoving toe te dienen. daarbij ga ik ervanuit dat de politie dit weet of achterhaalt door een bloedonderzoek?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:32

Ik denk dat de media-aandacht alleen maar meer gekken op ideeen brengt. Je hebt altijd mensen die kicken op de nieuwsberichten en de gefrustreerde paardenmeisjes. Sorry voor de lompe term, maar dat is hoe zij het zien.