Nederlandse springjeugd zonder individueel eremetaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nederlandse springjeugd zonder individueel eremetaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:04

www.knhs.nl

De Nederlandse springjeugd heeft het Europees Kampioenschap voor Children, Junioren en Young Riders af moeten sluiten zonder individueel eremetaal. Bij de Young Riders wist alleen Lisa Nooren met Flying Saucer Das Umburanas (v. Indoctro) door te dringen tot de individuele eindstrijd en zij sloot dit EK af op een elfde plaats. Bij de Junioren, die in de landenwedstrijd na een barrage zilver wonnen, wisten Kim Bril met Mallorca en Jens van Grunsven met Whisper zich te plaatsen voor de individuele eindstrijd en zij sloten dit EK af op een 16de en 21ste plaats. Van de Children was het alleen Max de Mol die zich van een plaats in de individuele eindstrijd wist te verzekeren. Hij sloot dit EK af met Quinken (v. Quintera) op de 24ste plek in de individuele eindstand.

De bondscoach van de children Luc Steeghs kijkt met een gematigd tevreden gevoel terug op dit EK. "Het is voor de tweede maal dat we met een team aan het EK voor Children meedoen. Natuurlijk had ik graag hoger willen eindigen, maar dit onderdeel van de springsport is in Nederland nog in ontwikkeling. We proberen via de Roelofsen Competitie te promoten dat kinderen op jonge leeftijd gaan paardrijden. Dat is wel een geleidelijke weg, maar we groeien en ik hoop dat we volgend jaar met een meer ervaren team naar het EK kunnen afreizen", aldus Steeghs.

Bij de bondscoach van de junioren en young riders Roelof Bril streden de gevoelens van het vader zijn van één van de deelnemers aan dit EK, Kim Bril, om voorrang met de gevoelens van bondscoach zijn "Ik heb op voorhand gezegd dat we met de junioren een kans hadden om hoog te eindigen. Met de young riders zou dat vele malen moeilijker zijn. Die gedachte is bewaarheid, met als lichtpunt bij de young riders Lisa Nooren. Zij won de openingswedstrijd, zakte in de landenwedstrijd iets terug, maar stond na de eerste manche van vandaag weer vierde. Jammer genoeg kreeg noteerde ze op de laatste twee hindernissen een springfout, daardoor zakte ze terug naar de elfde plek, maar ik ben dik tevreden over haar. Net als ik tevreden ben over de prestaties van mijn dochter, die na de eerste wedstrijd 70e stond, maar dankzij een dubbele foutloze ronde belangrijk was voor de zilveren team medaille. In de individuele wedstrijd reed ze vandaag een foutloze eerste manche en kreeg helaas in de tweede manche een foutje, waardoor zij als 16de eindigde. Ik ben dus een dubbel tevreden mens!".

Finale EK springen individueel Young Riders:

goud - Irma Karlsson (Zwe) - Cornet (Cornet Obolensky x Caletto I) - 5.24
zilver - Kaya Lűthi (Dui) - Pret A Tout (Hiram Chamberti nx Stew Boy) - 7.78
brons - Laura Klaphake (Dui) - Nifrane de Kleisker (Carnute x Papillon Rouge) - 8.50
11) Lisa Nooren (Engis, B.) - Flying Saucer Das Umburanas (Indoctro x Furioso's Sohn) - 16.00
Finale EK springen individueel Children:

goud - Robert Murphy (eng) - Del Fuego (Murano x Amulet) - 0.00 (barrage 0 / 46.66)
silver - Lorenzo Sciacca (Ita) - Webster (Numero Uno x Kroongraaf) - 0.00 (barrage 5 / 48.61)
brons - Elisa Mellec (Fra) - Renarde Rumel (Dollar Dela Pierre x Carnute) - 0.00 (barrage 8 / 41.80)
24) Max de Mol (Oss) - Quinken (v. Quintera) - 12.00
Finale EK springen individueel Junioren:

goud - Amalie Hegre (Noo) - Remedy (v. Ladiendream) - 1.13
zilver - Thomas Gilles (Bel) - Conaro (v. Mon Capitol) - 4.66
brons - Jessica Mendoza (Eng) - Spirit T (v. Tornado) - 5.01
16) Kim Bril (Westendorp) - Mallorca (Nassau x Roemer) - 13.71
21) Jens van Grunsven (Erp) - Whisper (Querelle x Wendekreis) - 17.49