Bokt gaat naar het ISES congres: stel hier je vragen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bokt gaat naar het ISES congres: stel hier je vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 16:03

* http://www.bokt.nl

Van 7 tot en met 9 augustus wordt in het Deense Kopenhagen het jaarlijkse ISES congres gehouden. ISES (International Society for Equitation Science) is een non-profit organisatie die probeert onderzoek op het gebied van training en welzijn van paarden te ondersteunen en zo de relatie tussen paard en ruiter te verbeteren.

Tijdens het congres worden elke dag meerdere lezingen gegeven binnen een bepaald thema en worden er onderzoeken gepresenteerd door middel van posters. De thema's die dit jaar behandeld zullen worden zijn de volgende:
  • Thema 1: Interpretation of equine stress responses (Interpretatie van stressreacties bij het paard)
  • Thema 2: Learning and cognition (Leren en kennis)
  • Practical afternoon: Ontogeny of the rider (Ontwikkeling van de ruiter)
  • Thema 3: Sustainable training and riding (Duurzaam trainen en rijden)

Jessica en Aurora3 zullen voor Bokt.nl dit congres bezoeken en proberen daar zoveel mogelijk kennis te verzamelen voor Bokt Nieuws en de Bokt Wiki.

Per dag zullen we proberen om op VN een overzicht te geven van de conclusies van de verschillende lezingen. De meest interessante onderwerpen zullen in uitgebreide artikelen besproken worden op de Bokt Wiki.

We weten niet hoeveel gelegenheid we krijgen om zelf vragen te stellen, maar we zijn erg benieuwd of jullie vragen hebben die binnen deze thema's vallen. Heb je áltijd al iets willen weten over de manier waarop paarden leren, over hoe je stress bij je paard kunt opmerken, over hoe je je paard zo lang mogelijk heel kunt houden, of wélke inhoudelijke vraag dan ook: plaats hem hier gerust! We kunnen niet garanderen dat we de vragen kunnen stellen, maar we gaan er zeker alles aan doen om zoveel mogelijk antwoorden te vinden!

Meer informatie over ISES kun je hier vinden. Uitgebreide informatie over het congres is op deze website te lezen.

Houd de komende tijd dus zeker onze verslagen op VN in de gaten en raadpleeg de Bokt Wiki voor de uitgebreide artikelen!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:30

Zijn er al abstract online? Ik hen snel gezocht maar kon het nog niet vinden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:38

Ik vind het congres erg "vaag algemeen" klinken. De omschrijving van de thema's biedt mij geen houvast voor mooie vragen Y;( .

Anoniem

Re: Bokt gaat naar het ISES congres: stel hier je vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:27

In het linkje over het congres kun je het hele programma vinden: http://ises2014.au.dk/programme/ Daar staan ook titels van praatjes enzo. Wellicht biedt dat meer houvast. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:40

Het linkje was me nog niet opgevallen, excuus.
Veel plezier alvast!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:48

Er zitten er een aantal bij waar ik heel benieuwd naar ben. Gaan jullie naar elke presentatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:07

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:22

Wat leuk zeg. Ben heel benieuwd naar jullie verslagen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:19

Ik ben erg benieuwd, en het is erg goed dat er zulke congressen georganiseerd worden. Echter.. ik vond het congres van ISES bij Bartels erg tegenvallen. Een aantal goede lezingen,o.a. van good old Hillary Clayton, maar ook ontzettend veel open-deur onderzoeken, waarvan ik het serieus zonde vond dat daar tijd en geld aan besteed was! Ben dus erg benieuwd naar jullie reacties!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:47

Helaas geven enkel titels geen houvast omdat ik dan niet weet in welke vormen en naar bijv. welke stress reacties er onderzoek is gedaan.

Dit maakt vragen stellen zeer moeilijk.