Man die mini's doodde voorlopig nog op vrije voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Man die mini's doodde voorlopig nog op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 19:52

www.bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

De 50-jarige man die eind vorig jaar werd opgepakt voor het doorsnijden van de keel bij zes minipaardjes is nog steeds op vrije voeten. Vlak voor de kerst van 2013 werden zes minipaardjes in Clayton Bay, Australië dood aangetroffen in hun stal. Drie andere mini's die in de dezelfde stal stonden bleven ongedeerd. Gezien de afgelegen locatie van de stallen, leek het er al snel dat de aanval bewust en met voorbedachte rade is gedaan.

Met een week kon een 50-jarige verdachte opgepakt worden. De man heeft inmiddels bekend en zou in eerste instantie in maart voor de rechter verschijnen. Inmiddels is dit uitgesteld tot de komende oktobermaand. De advocaat van de verdachte heeft om een psychologisch onderzoek van zijn cliënt gevraagd. De advocaat wilde ook een onderzoek op de lichamen van de paarden.

Het openbaar ministerie (OM) heeft de man aangeklaagd voor vernieling van eigendommen. Dit heeft het OM bewust gedaan. Op mishandeling van dieren staat een maximale celstraf van vier jaar óf een geldboete van 50.000 Australische dollars. Op het vernielen van eigendommen staat maximaal tien jaar celstraf.

De zaak wordt nu 21 oktober voor de rechter verwacht. Tot die tijd blijft de verdachte op borgtocht vrij.

Verwant artikel
[VN] Zes minipaarden met doorgesneden keel teruggevonden in stal
[VN] Arrestatie in zaak gedode minipaardjes Australië

chrisje20

Re: Man die mini's doodde voorlopig nog op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 01:59

Zieke mensen bestaan er tog... Van mij mag die man het zelfde lot tegemoed gaan..

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:00

Wel vreemd dat je voor het vernielen van een ding langer de gevangenis in gaat als voor het vernielen van een dierenleven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:17

Ik vraag me dan af,hoe groot is de stap van het doden van een dier naar een mens?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:22

Net zulke kromme wetten als in Nederland.
Zo'n zieke geest kan van mij een spuit krijgen,en dan heb ik het niet over een vitamine spuit!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:49

git schreef:
Wel vreemd dat je voor het vernielen van een ding langer de gevangenis in gaat als voor het vernielen van een dierenleven.

Precies. Heel erg raar.

Vreselijk dat zo'n kerel nu gewoon lekker van het mooie weer zit te genieten. Sluit hem maar lekker op, en dan geen lullige 4 jaar.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:10

Wat bizar dat er zulke lage straffen worden gegeven voor het doden van een dier. Ik zou zeggen voor elk dier dat hij doodde de maximale straf, daarnaast nog de straf voor het vernielen van andermans eigendom. Dan zit 'ie voorlopig wel even. (:

Maar het zal wel net zo gaan als bij ons rechtssysteem..

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

Echt heel erg dat iemand daartoe in staat is!