De Nederlandse Terry-Ann Frencken is momenteel onderweg naar de wereldruiterspelen. Het klinkt wat vroeg, immers beginnen de WEG pas over circa een maand. Maar Frencken is dan ook niet met de auto, ze gaat te paard.
Frencken is met haar 13-jarige tinker Coven Cat op 10 juli vertrokken vanuit de omgeving van Zürich om over enkele weken aan te komen bij Mont St. Michel. Frencken rijdt niet elke dag, maar heeft om de drie dagen een dag rust. Vorige week was Frencken al bij de Franse grens aangekomen.
Frencken zal ongeveer 1.000 kilometer hebben afgelegd op het moment dat ze bij Mont St. Michel arriveert. En wie denkt dat ze dan klaar is, heeft het mis. Frencken doet namelijk mee aan het onderdeel endurance. Dat meldt althans nzz.ch.
Tsja heb je in ieder geval je training achter de rug, wel een best eind 1000 km in een maand. Speciaal is wel dat ze met een tinker mag meedoen. Toch niet de meest voor de hand liggende paarden voor erg lange afstand.
Ik denk niet dat ze met de tinker meedoet aan de WEG, als je dat bedoelt Ik heb nog even naar de nominatielijsten gekeken, maar kan haar niet vinden op dit moment.
Wauw, ik vind het wel tof dat ze helemaal daarheen rijdt! Al ben ik nu wel benieuwd hoe het zit met wel of niet deelnemen...
kmvreter
Geplaatst: 22-07-14 21:20
Normaal gesproken zal een endurancepaard dat meedoet een de WEG zal zo vlak voor een belangrijke wedstrijd niet meer zoveel (trainings-)kilometers maken.