Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThreeFingers schreef:Tja en indirect hebben wij van de melkproducten gegeten en gedronken en het vlees gegeten....
Citaat:Since furazolidone is a nitrofuran antibiotic, its use in food animals is currently prohibited by the FDA under the Animal Medicinal Drug Use Clarification Act, 1994.[4]
Fjorj schreef:Ach, je kan veel beter zorgen om maken om hoeveelheid medicijnen dat in ons drink water zit.
Dan kan beetje medicijnen in vlees niet zoveel kwaad.
irmaz schreef:Wat een raar artikel en wat een rare reactie van die directeur van Trustfood![]()
Wat doet het er toe waarom de stof is toegevoegd, de stof hoort er gewoon niet in lijkt me.
En bij 'haar weten' gaat het om lage gehaltes, verzint ze dat zelf of is dat daadwerkelijk gemeten? Ze heeft niet gemerkt dat het tot grote onrust heeft geleid, euh.... en??? Gaan ze er nog iets aan doen om te voorkomen dat er in de toekomst nog andere ongewenste stoffen in het voer terecht komen of gaan ze pas iets doen als er wel grote onrust is ontstaan? Waardeloos bedrijf lijkt me zo.
ElCid schreef:Fjorj schreef:Ach, je kan veel beter zorgen om maken om hoeveelheid medicijnen dat in ons drink water zit.
Dan kan beetje medicijnen in vlees niet zoveel kwaad.
Medicijnen in drinkwater? Hoe kom je daar dan bij?
cissy schreef:Nou wat dacht je ervan dat ongeveer een kwart van het medicijn dat je inneemt via de mond er aan de andere kant weer gewoon uitgepoept wordt, zonder opgenomen te zijn in het lichaam. Daarnaast wordt ongeveer de helft via de urine weer uitgeplast en het overige deel is dan wel gebruikt door het lichaam, maar de omzettingsproducten moeten ons lichaam ook weer uit en komen dus ook in ons afvalwater terecht. Een heel groot gedeelte kan niet met filtersystemen uit het water gehaald worden waardoor de verwachting is dat over een jaar of 100 het oppervlakte water zodanig vervuild is met medicijnen etc. dat het niet meer drinkbaar voor ons is als we niet een of andere nog fijnere zuiveringstechniek ontwikkelen......of stoppen met medicijnen innemen....ElCid schreef:Medicijnen in drinkwater? Hoe kom je daar dan bij?
Ik denk dat ze bedoelt alles wat men door de WC en gootsteen spoelt aan drugs en medicijnen. schoonmaakmiddelen en andere chemische rommel. Ik kan me ook niet voorstellen dat er bij de waterzuivering alles uit wordt gefilterd....

, chloor komt er hier echt niet in!