Paardentherapie in opkomst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardentherapie in opkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:43

www.rtvoost.nl
Ingezonden door Bokker JPitty

Paardentherapie is in opkomst. In de regio zijn in toenemende mate paardencoaches actief, die met behulp van paarden groepstherapie, teambuilding en individuele coaching geven.

Paarden zijn uitermate geschikt om emoties te spiegelen. Het zijn kuddedieren. Ze reageren primair en snel op gevoelens van angst, vreugde en verdriet. Het zet mensen die met de paarden in contact komen aan tot zelfreflectie, waardoor tal van mentale problemen aangepakt kunnen worden.

Esther Verlinden van de Eekhorst in Balkbrug werkt met acht verschillende paarden en pony's. Ze is in staat om samen met de paarden problemen van cliënten te ontdekken en aan te pakken. Over belangstelling heeft ze niet te klagen. Steeds meer mensen staan open voor deze alternatieve vorm van therapie. Omdat er rond het begrip Paardencoach nog een zweem van zweverigheid hangt is ze actief bezig om het fenomeen meer bekendheid te geven.

drenterxx

Re: Paardentherapie in opkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:50

Echt heel mooi om te zien hoe veel paarden voor die mensen kunnen betekenen.
Ik ben er zeker voor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:57

Kijk ik hoop dat er dan wel genoeg gediplomeerde hippoterapeuten zijn, want de commerciele bedrijven haken er dan ook weer flink op in... en daar is eigelijk meer aandacht voor de winst als de terapie op zich en de mens die een hulpvraag heeft. En dan is er sneller iets verpest als hersteld/ geheeld.
want het kan zo veel betekenen en bijdragen dat ik vind dat er juist daarom toezicht op zou moeten komen! *D

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:07

Ik hoop juist dat t dan aan het begin van de keten al goed begint,
goede en gerichte opleidingsmogelijkheden en tegen normale tarieven!

Dan wordt t voor iedere geïnteresseerde aantrekkelijker om eerst de leerzame weg te bewandelen!

En daar heeft de eindgebruiker dubbel voordeel van:
- verantwoorde sessies
- betaalbare sessies (omdat er dan geen idioot duur leertraject terug verdiend hoeft te worden)

Maakt de keus voor de eindgebruiker een stuk makkelijker te kiezen tussen
betaalbaar goed geschoold / betaalbaar ongeschoold