Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Mijn paard is een maand of 2 á 3 geleden ook beschoten in mijn weiland.Ik was er zelf bij en hoorde het kogeltje afketsen tegen de metalen ruif.Mijn paard was gelukkig niet geraakt,maar heeft wel een hele poos angst gehad als ze langs dichte struiken moest lopen.Ze wilde dan niet verder lopen en wilde omkeren.
Ik heb er melding van gemaakt bij de politie,maar ik heb nooit iets van ze vernomen.Al was het maar om mijn verhaal te horen?
VivaLaVida schreef:gohya schreef:Mijn paard is een maand of 2 á 3 geleden ook beschoten in mijn weiland.Ik was er zelf bij en hoorde het kogeltje afketsen tegen de metalen ruif.Mijn paard was gelukkig niet geraakt,maar heeft wel een hele poos angst gehad als ze langs dichte struiken moest lopen.Ze wilde dan niet verder lopen en wilde omkeren.
Ik heb er melding van gemaakt bij de politie,maar ik heb nooit iets van ze vernomen.Al was het maar om mijn verhaal te horen?
Heb jij wel camera's hangen nu? Joue paarden zijn al heel wat keren mishandeld toch? Of was jij dat niet?
moet niet gekker worden...
Liselot schreef:kogeltje van een windbuks is 4 mm breed en heel zacht. Vind het een beetje een vreemd verhaal dat je paard door zo'n klein kogeltje naar de slager zou moeten.
Desondanks hoor je natuurlijk niet op paarden te schieten
Wodan198021 schreef:Liselot,het was een 5 mm diabolo kogeltje,dus met punt,deze zat een milimeter naast haar diepe buigpees,vandaar dat ze haar bijna afgemaakt hadden.
Zoals iedere paardengek weet zijn de pezen van een paardebeen van levensbelang voor het dier,dus als het kogeltje die milimeter opzij had gezeten was haar pees onherstelbaar beschadigd,dus voordat je een conclusie trekt zorg dan dat je de feiten weet.
En het topic paard mishandeld in weiland,gaat inderdaad over dit paard,zij is nog steeds herstellende er zit nu nog een gat in haar sesambeentje,maar het gaat gelukkig wel goed met haar.
En er hangt ook een camera bij haar op het weiland gericht,maar dat is niet afdoende,wij hopen dat er een Officier van Justitie is die deze zaak laat voorkomen zodat de dader gestraft kan worden,zelf mag ik niets doen,dan wordt ik namelijk nog veel zwaarder gestraft dan de dader,is mij al ingefluisterd door de politie.
Liselot schreef:Ik schiet zelf toch zeer regelmatig. De kogeltjes met punt ken ik inderdaad niet, dus zou zomaar kunnen dat die een stuk harder zijn.
Misschien ook handig om alle feiten dan is een nieuwsbericht te melden