Paard in paniek op A17 bij Roosendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard in paniek op A17 bij Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:00

http://www.omroepbrabant.nl

Een gestrest paard raakte maandagmiddag in paniek toen het vervoerd werd in een trailer op de A17 bij Roosendaal.
De bestuurder die het dier vervoerde, reed naar de kant toen het paard tegen de zijkant van de trailer begon te schoppen.

Samen met de brandweer is het paard uit de trailer gehaald. Om het allemaal rustig en veilig te laten verlopen, werd een rijbaan afgesloten. Toen het dier gekalmeerd was, is het in een andere trailer geleid en kon de vervoerder zijn weg vervolgen.

Foto

Vayo

Re: Paard in paniek op A17 bij Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:09

Ik kwam er vanmiddag toevallig langs, toen stond de brandweer er net bij en moest er nog een rijbaan afgesloten worden. Fijn dat de hulpdiensten er voor hebben kunnen zorgen dat het paard veilig over geladen kon worden in een andere trailer!

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:12

het zou je pony maar zijn, ik zou me kapot schrikken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:30

Wat goed gereageerd van de bestuurder van de trailer.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:13

Goed gehandeld!! Gelukkig is alles goed gegaan!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:17

Gekke foto.... als je het verhaal leest zou je bijna denken dat ze hem uit die aanhanger hebben getild. hahaha :') Ik zou dan ook flippen. Maar wat was er mis met de trailer dan? Apart dat het paard in de andere trailer wel te vervoeren was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:44

Paard was helemaal niet in paniek,die wilde gewoon bij rosada shoppen ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:18

Ja zo'n aanhanger kun je ook geen paard vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:45

Aartje schreef:
Gekke foto.... als je het verhaal leest zou je bijna denken dat ze hem uit die aanhanger hebben getild. hahaha :') Ik zou dan ook flippen. Maar wat was er mis met de trailer dan? Apart dat het paard in de andere trailer wel te vervoeren was...

Precies, dat vraag ik mij dus ook af. Want waarom zou in andere trailer wel goed gaan?
Ik had eerder verwacht dat ze paard zou sederen/kalmerings middel zouden toe dienen en recht om draai naar huis zouden gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:49

Bianca41 schreef:

:')

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:12

Ik ken ook een paard die niet in een 2 paard trailer kan tussen de stangen, alleen in een 1.5 paard trailer met genoeg zeidelinkse ruimte

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:31

Bianca41 schreef:

_O-

Boompje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:01

misschien vond het paard de trailer wel niet mooi...
Gelukkig is het goed afgelopen en wat fijn dat de brandweer ook met dit soort acties wil helpen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:09

Ik vermoed dat de zijkant van de trailer is beschadigd en dat ze daarom het paard hebben overgeladen. De auto met aanhanger is ervoor geparkeerd zodat het veiliger wordt. Paard kan niet meer naar achter en auto's moeten er omheen.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:54

Fijn dat het goed is afgelopen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:20

benangelique schreef:

Vind je? Vind het helemaal niet zo'n goede actie, een paard overladen op de snelweg. Zelfs niet, om de trailer aan de kant te zetten om te gaan kijken.
Tenzij de trailer op de snelweg uit elkaar valt :D , is de enige goede actie alles dichthouden en bij de eerste mogelijke afrit de snelweg af. En daar de hulpdiensten inroepen.

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:41

Dat is wel even schrikken! Wel gord zeg, rijbaan afzetten en dat de brandweer erbij komt helpen! Lijkt me echt vervelend als je paard plots in paniek raakt, al helemaal op de snelweg. +:)+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:53

Babootje schreef:
benangelique schreef:

Vind je? Vind het helemaal niet zo'n goede actie, een paard overladen op de snelweg. Zelfs niet, om de trailer aan de kant te zetten om te gaan kijken.
Tenzij de trailer op de snelweg uit elkaar valt :D , is de enige goede actie alles dichthouden en bij de eerste mogelijke afrit de snelweg af. En daar de hulpdiensten inroepen.

Je moet idd niet 'zomaar' stoppen als je het idee hebt dat je paard het niet leuk vindt, dan kun je echt beter doorrijden naar een veilige plek als je denkt dat het paard er echt uit MOET… Hier weet je de rede verder niet, als de trailer kapot was moet je iets?
Ik moest vorige zomer mijn paard ook naast de snelweg (gelukkig bij tankstation) uit de trailer halen om over te laden op vrachtwagen… trailer-as was gekanteld tijdens het rijden. Dan heb je dus echt geen enkele keuze meer en moet je wel!
Paard helemaal gek, dierenarts erbij, gesedeerd en in de vrachtwagen gezet… maar echt, dat wil je eigenlijk niet hoor!!

En dan al die mensen die zich er mee gaan bemoeien he, verschrikkelijk!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:59

Babootje schreef:
benangelique schreef:

Helemaal mee eens ik vind het ook echt een gevaarlijke actie...... Rijdend heeft dat paard nog een reden om met ze benen aan de grond te blijven staan maar eenmaal stil staat kan die met een beetje pech door de trailer heen komen.......
(Ik zou waarschijnlijk een paar keer wat af remmen om me knol te overtuigen van het feit dat die beter af is met 4 benen aan de grond)
En daarna de eerste afrit en dan kijken hoe ik dit ga oplossen...... maar op de snelweg overladen zou ook niet mijn eerste optie zijn!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:10

Fijn dat de actie gelukt is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:46

Super dat iedereen zo goed gereageerd heeft en fijn dat het paard er redelijk ongeschonden vanaf is gekomen!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:06

Oordelen dat je dat niet doet is zo eenvoudig vanaf de andere zijlijn / andere kant vd monitor... Alsof je voor je lol bij een snelweg stil staat met trailer en inhoud.

Vraag me af hoe je zo'n getraumatiseerd paard weer rustig en normaal in de trailer krijgt in de toekomst.