Eerste lichting studenten equitherapie geslaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eerste lichting studenten equitherapie geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:25

www.dichtbij.nl / www.bokt.nl

In Schermerhorn is de eerste lichting van de opleiding tot Chiron Hulpverlener geslaagd. De geslaagden mogen vanaf nu therapie/coaching of begeleiding met behulp van paarden gaan geven.

Het is een intensief, maar leerzaam jaar geweest, aldus een van de deelnemers: 'Wat ik bijzonder vind aan deze opleiding is dat je heel snel, eigenlijk direct, komt tot de kern van wie je bent en waarom je op een bepaalde manier handelt. Best spannend!'

De docenten laten de deelnemers vrij in het kiezen van hun eigen weg en werkwijze. 'Wat past bij je en bij het paard? Er is altijd tijd en aandacht om te praten en ervaringen te delen met de andere deelnemers en de docenten. Maar het leukst van opleiding is gewoon lekker doen, bezig zijn met de paarden en van ze te leren. Het is voor mij een eerste tipje van een prachtige sluier die equitherapie heet!' aldus Safka Overweel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:28

Leuk! :)
Ik heb tijdens mijn studie een minor equitherapie gedaan, heel interessant en het is absoluut een andere, creatieve manier van omgaan met cliënten :j