Totilas en Matthias Alexander Rath zijn twee van de 354 atleten en 550 paarden die zullen starten in Aken, waar dit weekend het CHIO Aken georganiseerd wordt. Voor het concours, dat gehouden wordt van 11 tot 20 juli, zijn al 200.000 kaarten verkocht. In totaal wordt er voor €2.680.000,- aan prijzengeld weggegeven.
Rath en Totilas maken deel uit van het Duitse dressuurteam en Rath geeft aan erg blij te zijn. "Ik ben erg blij om te mogen rijden in Aken. Het is fantastisch dat Totilas en ik deel uit maken van het Duitse dressuurteam en kunnen rijden in het nieuwe Deutsche Bank Stadium. Bij onze laatste wedstrijden waren we steeds in staat om de prestatie te verbeteren, en we gaan ons uiterste best doen in Aken."
Veel bekende ruiters komen aan start in Aken. "Vrijwel niemand uit de top tien missen we." zegt de voorzitter van de organisatie, Frank Kemperman. Onder andere Charlotte Dujardin, Scott Brash, Ben Maher en Zara Phillips reizen af naar Aken.
Ben benieuwd nu tegen een wat sterker deelnemersveld. Fijn dat alles gratis te volgen is. Zdf en wdr zenden uit en ook clipmyhorse.
Dallista
Geplaatst: 12-07-14 04:10
Ik ben erg benieuwd! Het is lang mijn hoop geweest Totilas weer in het echt te kunnen zien op Aken, en meteen tegen Valegro, Parzival en Damon Hill, beter kan bijna niet!
En ik neem aan dat, als ze zich kwalificeren voor de Kür, deze dan ook moeten rijden? Aangezien dit de laatste observatiewedstrijd is...?
Fijn dat ie genoeg zelfvertrouwen heeft opgebouwd dat we ze tussen de "groten" zien! Zo is het deelnemersveld weer "compleet". Ben erg benieuwd en hoop stiekem ook wel een kür te zien van ze! Hoop dat ze niet te veel bombarie gekozen hebben voor Totilas..
Aranel
Geplaatst: 12-07-14 10:39
Kijk, eindelijk durven ze zich te meten met de groten der aarde. Ik ben heeeel benieuwd!
QueenD
Geplaatst: 13-07-14 15:32
Ik ga zaterdagavond, hoop dan dat hij ook aan de start komt
Wauw, ben ook zeer benieuwd hoe hij het eraf gaat brengen. Petje af dat ie het toch maar doet. Hoop zo dat ze iets moois kunnen neerzetten samen waar wij dan weer flink van kunnen genieten
Dallista
Geplaatst: 13-07-14 16:24
QueenD schreef:
Ik ga zaterdagavond, hoop dan dat hij ook aan de start komt
MAR en Totilas zullen sowieso niet deelnemen aan de wedstrijden van zaterdagavond. De GPS is zaterdag overdag, en de Kür op zondag.