Internationale Cap Bewustzijns Dag op 12 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Internationale Cap Bewustzijns Dag op 12 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 16:57

http://www.equestrianlife.com.au / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Magrathea

Afbeelding
Foto: Kelly Ultee Fotografie

De organisatie Riders4Helmets heeft in samenwerking met een aantal fabrikanten van caps opnieuw een Internationale Cap Bewustzijns Dag georganiseerd. De "internationale dag van de cap" zal plaats vinden op 12 juli 2014.

Op die dag zullen participerende retailers hun caps verkopen met kortingen. Al meer dan 230 retailers in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Canada, Nieuw Zeeland en Australië hebben aangegeven om dit jaar mee te doen. Merken die meedoen aan de dag zijn onder andere Antares-Sellier, Champion, Charles Owen, Devon Aire (Aegis), Gatehouse, GPA, International Riding Helmets (IRH), KEP Italia, LAS helmets (Leslie Sutcliffe), One K, Ovation, Samshield, Tipperary, Troxel en Uvex

De campagne van Riders4Helmets werd in 2010 gestart, naar aanleiding van Courtney King-Dye's ongeluk. De Olympische dressuuramazone raakte ernstig verwond bij een ongeluk en droeg daarbij geen cap. De amazone lag een maand in coma na het ongeluk, en ondergaat nu nog steeds revalidatie. Hun doel is om ruiters voor te lichten over de voordelen van het dragen van een cap.

Voor meer informatie: http://www.riders4helmets.com

bliver

Re: Internationale Cap Bewustzijns Dag op 12 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:34

leuk idee die kortingen maar graag ook in nederland!

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:20

Ja goed idee om dat ook in Nederland te doen. Ik kan zo al bijna 10 mensen opnoemen die bij mij in de buurt buitenrijden en altijd zonder cap! Zou eigenlijk verplicht moeten worden net als een helm op een scooter!

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:06

Nhmeisje schreef:
Ja goed idee om dat ook in Nederland te doen. Ik kan zo al bijna 10 mensen opnoemen die bij mij in de buurt buitenrijden en altijd zonder cap! Zou eigenlijk verplicht moeten worden net als een helm op een scooter!

Er wordt al genoeg verplicht. En er wordt meer dan genoeg gepamperd in Nederland en de EU 8)7.
Eenieder is vrij om 'n cap op te zetten of niet en laat dat zo blijven.
Doe wat je zelf wilt en laat 'n ander ook vrij in zijn keuze.
Dat is 'n stuk plezieriger dan jou wil op te leggen aan anderen.

Regeltjes en nog eens regeltjes _/-\o_ .
Straks moet iedereen op de fiets ook nog 'n helm op en 'n bodyprotector aan.
En wat te denken van bejaarden, die vallen wel erg vaak, dus ook maar helemaal inpakken, toch :j?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:07

Littlejoo schreef:
Nhmeisje schreef:

Er wordt al genoeg verplicht. En er wordt meer dan genoeg gepamperd in Nederland en de EU 8)7.
Eenieder is vrij om 'n cap op te zetten of niet en laat dat zo blijven.
Doe wat je zelf wilt en laat 'n ander ook vrij in zijn keuze.
Dat is 'n stuk plezieriger dan jou wil op te leggen aan anderen.

Regeltjes en nog eens regeltjes _/-\o_ .
Straks moet iedereen op de fiets ook nog 'n helm op en 'n bodyprotector aan.
En wat te denken van bejaarden, die vallen wel erg vaak, dus ook maar helemaal inpakken, toch :j?

_O- _O- _O-
Heb jij dan niet al een airjacket aan als je een eindje gaat wandelen?

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:31

[/quote]_O- _O- _O-
Heb jij dan niet al een airjacket aan als je een eindje gaat wandelen?te]

Hee Muppett,

Jep zeker wel ;) en als ik in het bos ga wandelen ook altijd m'n motorhelm op want er kan altijd
wel 'n dode tak uit 'n boom vallen.
Daarom zouden eigenlijk alle bossen maar beter helemaal gesloten worden voor publiek, dat is
veel beter voor de veiligheid van de mens :D
_-:( _-:( _-:( het is om hoofdpijn van te krijgen _O- _O-

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:45

Ah, een cap-marketing beurs. Dat ze maar veel mogen verkopen ander heeft zo'n dag geen nut natuurlijk...

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:43

Littlejoo schreef:
Hee Muppett,

Jep zeker wel ;) en als ik in het bos ga wandelen ook altijd m'n motorhelm op want er kan altijd
wel 'n dode tak uit 'n boom vallen.
Daarom zouden eigenlijk alle bossen maar beter helemaal gesloten worden voor publiek, dat is
veel beter voor de veiligheid van de mens :D
_-:( _-:( _-:( het is om hoofdpijn van te krijgen _O- _O-

Alle bossen omkappen en betonneren :j Geen vallende bomen meer!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:18

Nou precies, heb je meteen een hoop papier.

Ik ben wel voor caps hoor, ik draag altijd mijn Uvex. Ook al is paardjelief doodbraaf, ze blijft een dier.
Het is alleen jammer dat voor een eihoofd lastig caps te vinden zijn. Of je moet een enorme pispot op je kop zetten.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:24

Of iemand een cap wil dragen moet iedereen zelf weten.
Als ik fiets draag ik altijd een fietshelm, dit heeft mij mijn leven gered toen ik overkop ging tegen 30 km/uur.

Maar zowel bij fietsen als bij paardrijden zou het veel beter zijn dat er een bewustzijn dag kwam die de oorzaak van vele ongelukken aanpakte.
Meer bepaald bij paarden het gebrek aan kennis en kunde van vele ruiters om hun paarden op te voeden zodat hun paarden hen erkennen als hun leider en zich daar naar gedragen.
Het overgrote deel van de ongelukken waar ik getuige van was konden voorkomen worden als de ruiters over deze kennis en kunde hadden beschikt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:49

Zo te zien zijn hier een paar aanwezig die nog wel baat kunnen hebben bij de cap bewustzijns dag :D :D :D