SAP, sponsor van CHIO Aken, heeft een app ontwikkeld die het aanwezige publiek in staat stelt om mee te jureren. Met de app kunnen de bezoekers alle verreden onderdelen in de dressuurproeven becijferen en actief mee jureren tijdens de voltige. Uiteraard blijft het oordeel van de officiële juryleden beslissend.
De Duitse bondscoach, Monica Theodorescu, vindt het mooi dat SAP en de organisatie van CHIO Aken het publiek de mogelijkheid bieden om actief deel te nemen. Ze geeft aan nieuwsgierig te zijn naar de cijfers vanuit het publiek, omdat ze vindt dat de fans die aanwezig zijn tijdens het evenement over veel kennis beschikken. Ook is ze benieuwd of de cijfers vanuit het publiek overeenkomen met de cijfers van de officiële juryleden.
In het filmpje geven ze volgens mij alleen aan dat ze de score laten zien, maar even later zeggen ze weer dat de score telt... (maar ik heb koorts, dus denk niet zo helder )
Dallista
Geplaatst: 02-07-14 20:34
Vaag staat me er iets van bij dat ze daar vorig jaar al mee aan het experimenteren waren...? Maar klinkt leuk. Aan de andere kant vind ik het waarschijnlijk toch teveel afleiden van het pure kijkplezier, dus ik denk niet dat ik er veel mee zal doen.
Ik zou inderdaad ook niet meejureren. Als je al schrijft voor een jury krijg je van de hele proef niks mee. Denk dat als je zelf kijkt, en schrijft je geen lol meer hebt in het kijken. Interessant is het wel .
koenborias
Geplaatst: 02-07-14 20:58
Ik ben alle dagen aanwezig in Aken! Ben enorm benieuwd!! Ga het eens uittesten!
Suzanne F.
Geplaatst: 03-07-14 07:21
Leuk! Zou ik best eens willen.
gemma92
Geplaatst: 03-07-14 09:17
Gaaf idee! Het lijkt me alleen al leuk om te kijken of je een beetje in de richting van de 'echte'jury zit met je punten!