Ruiter en paard aangereden door auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiter en paard aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:17

http://www.dichtbij.nl / http://www.bokt.nl

Op de Randweg in Noordwijk is een automobilist woensdagmiddag in botsing gekomen met een paard. De ruiter van het paard kwam door de aanrijding op de voorruit van de auto terecht. Het paard schrok vermoedelijk van de auto die wilde afslaan. Blikop Noordwijk meldt echter dat de automobiliste het paard en amazone over het hoofd zag..

Een traumahelikopter werd ingeschakeld voor de vrouw, maar hoefde niet ter plaatse te komen. Welk letsel de vrouw heeft is niet bekend. De vrouw is overgebracht naar het ziekenhuis. Het paard is naar stal gebracht en zal daar worden behandeld aan verwondingen.

De auto is door een bergingsbedrijf opgehaald.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:19

Bah bah bah :n Altijd lelijk als het zo mis gaat, hopen dat haar verwondingen niet al te ernstig zijn en ze er snel weer boven op is! Zelf helaas ook meegemaakt... M'n paard kwam met z'n achterbeen onder het wiel van een vuilniswagen :(:)

Arianaaaa

Re: Ruiter en paard aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:20

:n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:21

Verschrikkelijk.. Hier ben ik ook altijd zo bang voor.

Pony kreeg een aantal dagen geleden een kolder in de kop vanwege een rennende lama die hij voor het eerst in zijn leven zag. Pony hele tijd de weg op enzo. Auto's stopten gelukkig. Komt er daarna gewoon keihard een vrachtwagen langs!! :n Wat een geluk dat pony net op dat moment even op zijn plek bleef..

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:32

ja altijd vreselijk om te horen! vaak fouten van de automobilisten die paarden onderschatten hopelijk komt het minder voor! zelf al 3 keer in dit soort situaties gekomen bahbahbah!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:34

We weten niet wat hier gebeurd is, dus laten we het niet gelijk in de schoenen van de automobilist schuiven.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:35

Is gebeurd vlakbij waar ik ook altijd rij. Ambulance met gierende sirenes en zwaailichten kwam voorbij racen (reed een aanspanning tegemoet, die pony schrok volgens mij wel ff).

Hoop dat ruiter en paard niet al te ernstig gewond zijn. Wil ze iig veel sterkte wensen!

Is een rotpunt waar het gebeurd is, niet geheel overzichtelijk en waar vaak ook hard gereden wordt (waarbij ik niet wil zeggen dat het de schuld van de automobilist is).
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 02-07-14 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:54

gerda75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:00

Heftig. Is mij gelukkig nog nooit overkomen. Let altijd zeer goed op, auto's onderschatten paarden geregeld. Heb één keer bijna een ongeluk gehad met een snelheidsduivel..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:03

Fitzroy schreef:
Volgens 112bollenstreek en BlikOpNoordwijk is de opgeroepen traumahelicopter niet ter plaatse gekomen dus hopelijk valt het letsel mee.
http://www.blikopnoordwijk.nl/nieuws/it ... d-randweg#

Had het gelezen ja. Als traumaheli was geweest, hadden we het ook wel gemerkt vanmiddag op de manege....

Aronson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:07

Ik ben hier ook altijd bang voor. Kom het maar te vaak tegen dat auto's gevaarlijk doen rondom een paard. Zowel aangespannen als te paard. Afstand houden en rustig passeren. Kort gelden is daar bij VVN extra aandacht aan gegeven. Maar meer dan een nieuwsuitzending is het niet. Auto's hebben vaak geen idee hoe een paard kan reageren. Ik heb het voorlopig alleen nog maar goed zien gaan, maar ik houd mijn hart vast. Die automobilist zal ook wel de schrik van zijn/haar leven hebben gehad.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:09

Rij absoluut niet graag langs verkeer, je weet maar nooit :(

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:17

Begin post moet aangepast worden die klopt niet helemaal. Als t goed is is de melding bij 112 ook aangepast. Inderdaad geen trauma heli geweest, paard staat op stal en we hopen dat ze er niet teveel aan over heeft gehouden ze staat onder toezicht van de dierenarts.

Ikenmijzusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:23

Oei oei oei maar gelukkig leven ze nog

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:29

Pfff verschikkelijk :n. Hopelijk komen ze er gauw bovenop. Automobilist moet zich flink schuldig voelen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:01

Elinex304 schreef:
Pfff verschikkelijk :n. Hopelijk komen ze er gauw bovenop. Automobilist moet zich flink schuldig voelen.

Je weet toch helemaal niet of het de schuld van de automobilist is.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:02

pillow schreef:
Elinex304 schreef:

Je weet toch helemaal niet of het de schuld van de automobilist is.

Dan kan die zich nog wel schuldig voelen. Als een trein machinist over iemand heen rijdt voelt die zich ook schuldig.

kaars1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:35

jammer dat de inleiding niet klopt!!!!!! ik geloof dat hier al contact voor was geweest
Is een stalgenote van mij en mens en paard doen het goed na enkele kneuzingen. ZE ZIJN AANGEREDEN EN NIET OMDAT HET PAARD SCHROK DE AUTOMOBILISTE HAD ZE NIET GEZIEN EN REED ZO OP HUN IN!!! zo krijg je nou praatjes als de feiten niet kloppen!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:30

kaars1978 schreef:
jammer dat de inleiding niet klopt!!!!!! ik geloof dat hier al contact voor was geweest
Is een stalgenote van mij en mens en paard doen het goed na enkele kneuzingen. ZE ZIJN AANGEREDEN EN NIET OMDAT HET PAARD SCHROK DE AUTOMOBILISTE HAD ZE NIET GEZIEN EN REED ZO OP HUN IN!!! zo krijg je nou praatjes als de feiten niet kloppen!

Ik ben blij dat ze er 'slechts' met enkele kneuzingen vanaf gekomen zijn.... en de schrik flink in de benen natuurlijk!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:08

Nou nou Kaars..
Ik snap dat je van streek bent, maar vind ik vind je reactie met nodige uitroeptekens en capslock wel overdreven... Waar mensen werken worden fouten gemaakt :)

Sterkte gewenst voor de ruiter en paard!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:14

Ik snap de reactie van kaars heel goed hoor. Mensen die een paard gewoon over het hoofd zien die mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Als je geen overzicht hebt en niet alles ziet, door bomen of felle zon of wat dan ook, dan matig je je snelheid gewoon. Maar je ziet ook steeds meer mensen tijdens het rijden met hun telefoon bezig zijn. Ik hoop dat de politie er onderzoek naar doet.
Ik zou ook woedend zijn. Voor hetzelfde geld was het een kind geweest, en die had het waarschijnlijk niet kunnen navertellen.
Goed te horen dat ze er allebei zo goed vanaf zijn gekomen. Ik hoop dat ze er niks aan overhouden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:28

Nou het spijt me. Een bruin paard zie je in de bossen ook niet altijd. Ik heb al 2x mee gemaakt dat mensen een bruin paard hebben, zelf bruine kledij aan doen en een bruin dek. En dan verbaasd zijn dat ze niet opvallen in de bossen met bruine bomen... neemt niet weg dat het een vervelend ongeluk is geweest, maar we weten de omstandigheden niet. Dus zeggen dat de automobilist fout zit klopt, maar wie weet heeft hij of zij het paard gewoon niet gezien...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:31

Daar ben ik het niet helemaal mee eens 8nnemiek, ik rij zelf ook in een vrachtwagen maar als je op smalle wegen rijd en er komt opeens een paard en ruiter uit een zijweg schrik je je rot ( ligt het ook aan de snelheid helemaal mee eens)
Dan nog mensen maken fouten en om dan gelijk te roepen rijbewijs in leveren vind ik een beetje overtrokken...

Gelukkig hebben ze beide niks!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:03

En stel nu, dat de ruiter gewoon netjes aan de kant van de weg heeft gelopen, net naast de berm, goed in het zicht, voor mijn part met knalroze dekje.. en de bestuurster wel met haar telefoon bezig was ipv met de weg. Zoiets noem ik geen foutje, dat is gewoon levensgevaarlijk rijgedrag. Vanuit de tekst van kaars krijg ik dat idee namelijk. Daarom hoop ik dat de politie dat wel onderzoekt.
Maargoed, elk verhaal heeft twee kanten natuurlijk. Een paard dat uit een zijweg komt zie je net op het laatste moment pas. Voor mij dan ook een reden om zijwegen met weinig uitzicht met de auto altijd stapvoets te passeren. Veel automobilisten lijken dat risico niet te zien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 12:22

kaars1978 schreef:

Als je aan- op opmerkingen hebt over de (inhoud van de) OP dan kun je het beste een pb of tem sturen resp. plaatsen. Dat is de snelste manier om bij ons iets onder aandacht te brengen. In dit geval ging het om een aanpassing waarbij wij niet zomaar de aanpassingen kunnen doorvoeren omdat een willekeurige Bokker dit aan ons doorgeeft. Dit betrof een aanpassing die ofwel extern ofwel intern gecontroleerd diende te worden. Dit soort dingen kosten dus tijd en ook geduld. Hier gaan lopen schreeuwen met caplocks heeft dus geen enkel nut gehad.