Weer paard mishandeld in Soest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Weer paard mishandeld in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:34

http://www.nieuws.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingestuurd door Bokker Iris82

Voor de tweede keer in een maand tijd is in Soest een paard toegetakeld. De merrie werd maandagochtend aangetroffen met snijwonden in het achterlijf. Drie weken geleden werden ook al drie paarden mishandeld in de Utrechtse plaats.

De politie ziet een verband met de mishandelingen die al een jaar in het hele land plaatsvinden. Ruim zestig merries zijn al verminkt. Onlangs besteedde de politie aandacht aan de zaak in het programma Opsporing Verzocht. Er kwamen honderden tips binnen, maar tot de aanhouding van een of meer daders heeft dat vooralsnog niet geleid

Het dier in Soest stond met soortgenoten in een paddock. De eigenaar ontdekte het letsel maandag rond 08.45 uur en schakelde de politie en een dierenarts in.

"De veearts zei direct dat de verwondingen van het dier niet zijn aangebracht door andere paarden. Er is vermoedelijk sprake van menselijk handelen", zegt een woordvoerder van de politie.

De zegsman kan nog niet voor honderd procent bevestigen dat het paard het slachtoffer is geworden van een dader die al tientallen andere dieren heeft mishandeld. "Dat is een aanname, want we hebben nog geen verdachte op het oog. Maar het zou wel passen in de serie mishandelingen die al hebben plaatsgevonden."

De merrie is niet levensgevaarlijk gewond geraakt en is door de dierenarts behandeld. Andere paarden die in het nabijgelegen weiland staan, zijn niet gewond geraakt en maken het verder goed. "Wij hopen dat er mensen zijn die iets gezien hebben en zich bij ons melden", zegt de woordvoerder. Ook in het Limburgse Beringe werd afgelopen weekend een paard met een steekwond aangetroffen. Ook daar zou menselijk handelen de oorzaak zijn van de wond.

BelleTessa

Re: Weer paard mishandeld in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:35

Gestoord..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:40

deze wereld word echt steeds gekker...

doodeng allemaal

7dusty7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:10

wie doet nou zoiets.....

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:11

Ow verschrikkelijk, heel veel sterkte voor de eigenaren.
Hoop dat de persoon/personen snel worden opgepakt.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:26

Hoe kun je |(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:31

Het is te hopen dat het steeds dezelfde gestoorde persoon is en niet dat er nu, naar aanleiding van alle publiciteit meerdere copycats actief zijn. Hoop dat hij/zij toch een keer op de heterdaad betrapt word, deze personen zijn dringend straf en hulp nodig voor ze met mensen verder gaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:35

Jezus wanneer stopt het eens...te idioot

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:58

Ik krijg bijna het idee dat het inderdaad alleen maar erger wordt nu met alle publiciteit. Een 'slimme' zieke geest houdt zich nu een poosje koest...

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:10

Je zou toch denken dat deze gek(ken) eindelijk eens ergens betrapt wordt. _-:(
Nu al zo veel mishandelingen.
Hoe moet je je paardjes daar tegen beschermen? Camerabewaking? Beveiliging met honden?
Het lijkt wel een rage te worden... Zucht

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:13

Er gebeuren al jaren rare dingen met paarden in Soest, in een relatief klein gebied.

De politie wordt elke keer ingeschakeld en tot nu toe heeft dat weinig opgeleverd. Maar goed, ooit zal/zullen de dader(s) wel tegen de lamp lopen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:28

Tijdje geleden stond er als tip cameras ophangen. Bij groupon heb je nu bewakingscamera's in de aanbieding.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:39

Hamont schreef:
Tijdje geleden stond er als tip cameras ophangen. Bij groupon heb je nu bewakingscamera's in de aanbieding.

Zijn die met infra rood? en gaan ze op stroom of batterij? bij mijn weiland is helaas geen stroom,zoals bij vele weilanden niet.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:43

bizar hoe vaak het inmiddels gebeurt...
ik zou als eigenaar wel willen weten wat de gemene deler is.... zijn het allemaal paarden die buiten staan langs een weg met weinig toezicht?
Je zou toch haast gaan posten...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:51

Lusitano schreef:
ik zou als eigenaar wel willen weten wat de gemene deler is.... zijn het allemaal paarden die buiten staan langs een weg met weinig toezicht?

En hoe slim denk je zelf dat het is om het daar op een openbaar forum over te gaan hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:34

Camera ophangen is een goed idee. De kans dat je er iets mee voorkomt bij je eigen paarden is klein, maar beelden van de dader(s) zouden natuurlijk wel heel goed het onderzoek kunnen helpen.

Wat ik verder nog kan bedenken:
- lamp ophangen met bewegingsmelder. Liefst een felle lamp, want in de spotlights staan is niet fijn voor iemand die ergens niets te zoeken heeft. Hoog ophangen, buiten bereik van (lange) mensen die op prullenbakken kunnen gaan staan of de lamp kunnen bereiken met een stok. Geen stroom? Aldi heeft er binnenkort een met zonnepaneel in de aanbieding. Die LED's geven natuurlijk wel minder licht dan een flinke bouwlamp. Maar staat jouw stal op een donkere plek? Dan zal een dader elk beetje licht al vervelend vinden omdat het licht dan juist de aandacht trekt. http://www.aldi.nl/aldi_led_straler_48_5_862_8237.html Staat je stal op een totaal verlaten plek? Laat dan die lamp maar zitten, want dan is ongewenst bezoek alleen maar blij met wat licht.
- Camera ophangen in de stal. Als er WIFI is, kan je een draadloze IP Camera gebruiken die gegevens upload naar een FTP server.
- Geen stroom en/of wifi in de stal? Misschien kan je wel vanuit een huis of andere plek een camera richten op de toegangsweg naar de stal/wei. Bedenk wel dat je openbare weg volgens de wet niet mag filmen met een beveiligingscamera. En dat je officieel bordjes 'camerabewaking' neer moet zetten als er camera's staan op je terrein.
- Geen stroom, geen wifi, geen camera? Bordjes "camerabewaking" ophangen als er geen camera hangt is niet verboden. :D (Bordjes met een rottweiler terwijl je geen hond hebt hebt ook niet trouwens. En rottweilers zonder bordjes: ook een interessante mogelijkheid ;) )
- Bij de Action verkopen ze dummy-camera's voor weinig: http://www.koopjespakker.nl/12746110/Du ... amera.html
- Vraag omwonenden op te letten en kentekens / signalementen te noteren van mensen die zich opvallend ophouden in de buurt van de stal/wei.
- Zandpad? Hark een deel daarvan aan voordat je naar huis gaat. Altijd goed voor een mooie voetstap of een bandenspoor. (Maar wel veel gedoe... :roll: ).

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:39

De Ferdinand Huycklaan is nog aardig bewoond, dus dat schrikt de dader blijkbaar niet af...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:53

@safina bedankt voor de link van de Aldi! ga ik mooi kopen daar.
Het is stikdonker op mijn weiland,maar er komen veel mensen langs,en met een lamp die aanspringt gaan ze zeker die richting op kijken!

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:58

bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:06

gohya schreef:
@safina bedankt voor de link van de Aldi! ga ik mooi kopen daar.
Het is stikdonker op mijn weiland,maar er komen veel mensen langs,en met een lamp die aanspringt gaan ze zeker die richting op kijken!

Bedenk wel dat hij ook aanspringt als er een paard langs de bewegingsmelder loopt :)*

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:07

Koper schreef:
Lusitano schreef:

En hoe slim denk je zelf dat het is om het daar op een openbaar forum over te gaan hebben ;)

Ik denk dat ze posten bedoelt in de zin van daar bijv. ieder half uur even te gaan zitten om te kijken of er iets opvallends gebeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:09

De Lidl heeft deze week ook ledlampen met zonnestroom in de aanbieding, volgens mij 9,98 , een stuk goedkoper dan de Aldi.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:10

bigone schreef:
De Lidl heeft deze week ook ledlampen met zonnestroom in de aanbieding, volgens mij 9,98 , een stuk goedkoper dan de Aldi.

Deze week? ga ik zometeen direct kijken.
Geeft niet dat die aanspringt als er een paard voorlangs loopt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:15

gohya schreef:
bigone schreef:

Deze week? ga ik zometeen direct kijken.
Geeft niet dat die aanspringt als er een paard voorlangs loopt. ;)

Inderdaad!
http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-8A8C3F36 ... il&id=4819

Ook niet duur... _/-\o_ Vanaf overmorgen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:29

Lusitano schreef:

Springs schreef:
Koper schreef:

Ik denk dat ze posten bedoelt in de zin van daar bijv. ieder half uur even te gaan zitten om te kijken of er iets opvallends gebeurt.

Dat begrijp ik ;)

Ik denk dat ik bedoel dat het niet heel slim is om op bokt te gaan bespreken wat de gemene deler is.