Holsteinerhengst Con Air plots overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Holsteinerhengst Con Air plots overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 08:11

www.studforlife.com / bokt.nl

De 17-jarige Holsteinerhengst Con Air (v. Contender) is vorige week plots overleden. Het dier kreeg een hartaanval toen hij zoals elke ochtend in de paddock werd gelaten. Een echte catastrofe voor de familie Neyrat, die de tophengst verliest in het midden van het dekseizoen. Con Air was erg populair bij fokkers.

"Het is altijd erg triest om een paard te verliezen. En als dierenarts ben ik er kapot van dat er eigenlijk geen enkel signaal vooraf was en dat ik niets kon doen om het te vermijden. Het is moeilijk om een paard te verliezen waaraan je zo gehecht bent en waarmee je elke dag samen bent. Voor BLH (Béligneux Le Haras, de fokkerij) is het erg jammer, omdat het moeilijk is om zo'n kwaliteitsvolle hengst te vinden. Hij zal niet makkelijk te vervangen zijn. We hebben nog een grote voorraad ingevroren sperma waarmee we de merries tot het einde van het seizoen en volgend seizoen kunnen bevruchten. We zullen nadenken over hoe het nu verder moet. Dat is het leven, het is niet elke dag leuk," reageert Fréderic Neyrat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:16

Wat een in- en intriest bericht!
Wat erg om je dier zo plotseling te verliezen |(
Heel veel sterkte aan zijn eigenaren!

petraaken

Re: Holsteinerhengst Con Air plots overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:20

Op zo'n momenten ben je als eigenaar maar ook als fokker blij dat je tegenwoordig sperma kunt invriezen. Op die leeftijd verwacht je ook niet dat een paard overlijdt. Ik heb zelf een 18 jarige merrie en ziet er nog als een jonge blom uit en voelt zich ook zo. Altijd zonde als een paard jong overlijdt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:50

Ach, de papa van mijn verzorgpaard. Wat zonde zeg.
Sterkte aan de eigenaren en inderdaad, lange leve diepvries.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:30

Heel sneu, had graag nog meer van hem gehoord en gezien! Wat naar zo plots zonder aanleiding! Gelukkig zijn er een stel mooie goedgekeurde hengsten uit hem voort gekomen:)
En ik vind het toch wel fijn dat ik met een ontzettend fijne veelzijdige zoon van hem de sport mag beoefenen.