Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

welshfan97 schreef:Ik heb mijn theorie laatst gehaald en heb daarvoor 2 lesdagen gevolgd en er werd zeker genoeg vertelt. Genoeg afstand houden, ruiters zijn bestuurders en van die man zelf moest je in praktijk nog veel voorzichtiger zijn omdat het levende dieren zijn en dus on voorspelbaar. We kregen ook een flimpje te zien waarbij paard en ruiter langs de weg draven en uit het niets springt paard ineens de weg op, hij wilde ons erop wijzen wat er had kunnen gebeuren als daar een auto te dichtbij had gereden.
Ik denk dat de hardrijders en asociale rijders zich hier niets van aantrekken.
Citaat:Maar ook automobilisten die onveilige situaties met paarden in het verkeer meemaken, kunnen zich melden. “Want ook de ruiters zelf zijn niet altijd op de hoogte van de verkeersregels die gelden”, aldus Esseling.
CaPrIoLe`79 schreef:In België zijn ze al heel ver hiermee:
Dit bord is heel duidelijk voor onwetende automobilisten:
http://www.pernisonline.nl/een-lesje-pa ... n-verkeer/
En deze campagne ook:
http://www.vlaamspaardenloket.be/paard- ... m-aan/home
petrea schreef:En toch , ik woon in een land waar je je rijbewijs krijgt bij de koffiepunten ( bij wijze van ) . En ze zijn hier heel voorzichtig met paarden langs de weg , conclusie : mentaliteit ?
kiolette schreef:petrea schreef:En toch , ik woon in een land waar je je rijbewijs krijgt bij de koffiepunten ( bij wijze van ) . En ze zijn hier heel voorzichtig met paarden langs de weg , conclusie : mentaliteit ?
Helemaal mee eens.
Ik heb mijn theorie laatst gehaald en heb daarvoor 2 lesdagen gevolgd en er werd zeker genoeg vertelt. Genoeg afstand houden, ruiters zijn bestuurders en van die man zelf moest je in praktijk nog veel voorzichtiger zijn omdat het levende dieren zijn en dus on voorspelbaar. We kregen ook een flimpje te zien waarbij paard en ruiter langs de weg draven en uit het niets springt paard ineens de weg op, hij wilde ons erop wijzen wat er had kunnen gebeuren als daar een auto te dichtbij had gereden.
Ik denk dat de hardrijders en asociale rijders zich hier niets van aantrekken.
En dit kan ik als autorij-instructeur be-amen.
Het is wat je er zelf mee doet.
petraaken schreef:[
Vooralsnog heb ik dat bord nog nooit gezien en verder helpt de campagne nul komma nul.
Misschien dat een spotcampagne zoals met over de treinsporen lopen zal helpen maar een gewone affiche campagne helpt niets.
petrea schreef:En toch , ik woon in een land waar je je rijbewijs krijgt bij de koffiepunten ( bij wijze van ) . En ze zijn hier heel voorzichtig met paarden langs de weg , conclusie : mentaliteit ?