In de staat Ohio, Amerika is een volbloed Arabier doodgeschoten. Het dier stond in de wei en werd afgelopen maandagavond dood aangetroffen door de eigenaresse. Deze denkt dat het dier expres is neergeschoten. De dertienjarige merrie Moska Tia is namelijk in de zogenoemde 'kill area' getroffen. Dit gebied, dat zich tussen de oren en ogen bevindt, wordt in de slachterij gebruikt om het paard direct dodelijk te treffen. Verder zegt de eigenaresse dat ze nooit een schot heeft gehoord.
Zeven paarden staan er in de wei en het gebied bevindt zich niet langs een drukke of bekende weg. Het paard is vermoedelijk tussen 17.00 uur en 20.00 uur neergeschoten. Rond 20.00 uur is het paard gevonden door een vriend van de eigenaresse. Hij alarmeerde de eigenaresse. Toen lag het dier al dood op de grond, maar het voelde nog wel warm aan. In eerste instantie dachten ze dat het paard sliep. Toen het niet reageerde, ontdekte het duo de schotwond.
De eigenaresse heeft geen idee wie het paard, dat ze al zeven jaar had, heeft neergeschoten. Met haar buren had ze een goede verstandhouding. Ze is bang dat haar andere paarden nu het doelwit worden. Daarom heeft ze hen dinsdag op stal gezet.
De politie is inmiddels ter plaatse geweest en is op zoek gegaan naar bewijs. De sheriff wilde tegen over de pers niet veel kwijt, alleen dat nog niet is vastgesteld dat de schotwond per ongeluk of expres is toegebracht.
De kill area zit tussen oren en ogen(ipv oren en oren).
Mosquito1980
Geplaatst: 20-06-14 08:52
Erg triest...
Ik wil er graag op wijzen geen namen als mongool en debiel te noemen, dit soort mensen schieten absoluut geen dieren dood. Laten we het netjes houden, wie weet is er een mongool die een bokt account heeft, niet leuk om dan dit te lezen.
Jeetje wat eng voor de eigenaresse. Zeker met de 7 andere paarden.
Misschien een kleine troost dat het paard in een keer dood was, en niet gemarteld en mishandeld is.
antje_vip
Geplaatst: 20-06-14 10:00
Mosquito1980 schreef:
Erg triest...
Ik wil er graag op wijzen geen namen als mongool en debiel te noemen, dit soort mensen schieten absoluut geen dieren dood. Laten we het netjes houden, wie weet is er een mongool die een bokt account heeft, niet leuk om dan dit te lezen.
Super zielig voor de eigenaar!! T was nog zo'n mooi paard! Je bent het niet waard om op deze wereld te leven!!
Fred_Kroket
Geplaatst: 23-06-14 11:31
Dit soort dingen gaat volgens mij gewoon om geld of een schuld ergens... Net zoals die paarden die met benzine ingespoten zijn... Je hebt dan denk ik geen hekel aan een paard maar hekel aan de eigenaar als je zoiets doet.