Eventingruiter Oliver Townend krijgt officiële waarschuwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Eventingruiter Oliver Townend krijgt officiële waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 17:46

www.horseandhound.co.uk/bokt.nl

Afbeelding
Oliver Towned in actie. Foto: Smudge9000

De eventingruiter Oliver Townend heeft een verbale waarschuwing gekregen van de FEI in verband met een incident tijdens een CC13* wedstrijd in Tattersalls (30 mei- 1 juni 2014).

Oliver Townend schampte met zijn paard Sandiman II tijdens de cross een kind, dat zonder toezicht op het parcours liep. Vlak daarvoor had hij een officiële waarschuwing gekregen om langzamer te rijden, omwille van die onveilige situatie. Hierop reageerde de ruiter volgens de FEI wel maar niet snel genoeg.
Townend sprong onmiddellijk van zijn paard. Hij bekommerde zich om en verontschuldigde zich bij het kind. Dat deed hij later ook bij de organisatie. Daarom blijft het bij een verbale waarschuwing.

kleinvosje

Re: Eventingruiter Oliver Townend krijgt officiële waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:51

Zo raar he, dat hij een waarschuwing krijgt terwijl hij er niets aan kon doen dat dat kind ergens liep waar het niet hoorde...

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:56

Waarom haalde niemand dat kind weg daar dan ipv ruiters te waarschuwen voor een gevaarlijke situatie?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:01

Heel vreemd. Snap dat ze het kind wilden beschermen maar in zo'n wedstrijd kan dit zoveel betekenen voor de uitslag. Man is zelfs afgestapt. Zou hem eerder een lintje geven dan een waarschuwing.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:04

Snap ik ook niet eerlijk gezegd. :? Ze rijden zo dicht mogelijk tegen de toegestane tijd dus moeten ze af en toe wel eens goed gas geven en verder is het aan de ouders om je kind in de gaten te houden. Hindernisrechters hebben al genoeg hun handen vol aan de volwassenen in de gaten te houden. en heb je een houdini van een kind hou ze dan letterlijk aan de leiband. Dat heb ik echt nog gezien bij sommigen kinderen. Speciaal tuigje en aan de leiband. Kind glipte niet meer weg. }> De eerste keer sta je echt raar te kijken maar bij uitleg van de ouders snapte ik echt wel dat ze het zo deden. Kind geen gevaarlijke stunts meer en de ouders veel meer relaxt. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:06

Wat een ontzettend rare gang van zaken... Word je als ruiter bestraft omdat pa en ma niet opletten. Lekker dan :').

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:07

Hmm misschien moet er dan wel een verbod komen op kinderen onder de 12 jaar op zo'n evenement. :P

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:09

Gaat lekker in de eventing met een aantal onterechte waarschuwingen.. Dat kind hoorde daar niet dus eigen risico, is niet de ruiter zijn schuld. Blijf als toeschouwer maar een keer weg van het terrein waar de paarden horen. Word steeds erger zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:11

petraaken schreef:
Hmm misschien moet er dan wel een verbod komen op kinderen onder de 12 jaar op zo'n evenement. :P

Als ik zo zie wat er (vooral) in de breedtesport allemaal voor gevaarlijke situaties voordoen door omstanders, ben ik eerder geneigd te zeggen een algeheel verbod op toeschouwers in te stellen :+.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:11

joafan2003 schreef:
Waarom haalde niemand dat kind weg daar dan ipv ruiters te waarschuwen voor een gevaarlijke situatie?

tja...dacht ik ook :7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:22

Heel erg krom zeg, lijkt mij toch dat het aan de ouders is om het jong bij zich te houden en dat de verantwoording bij hun ligt. Netjes dat hij zich verontschuldigt heeft, ik vrees dat ik juist gigantisch pissed off zou zijn geweest. Omgekeerde wereld dit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:26

Er was schijnbaar wel tijd om de ruiters een officiële waarschuwing te geven voor een loslopend kind, maar niet om dat kind weg te halen.
Jaja.

Eigenlijk zouden de ouders een waarschuwing moeten krijgen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:30

Wie weet wat het een kind van degene van de FEI :+

Nee ff zonder gekheid. Het is eigenlijk van de zotte dit, alsof hij er wat aan kan doen als er een kind midden in het parcours rondloopt.
Tja ze hebben een waarschuwing gegeven en hij heeft hierop gereageerd zeggen ze, maar hoeveel tijd zat daar tussen?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:45

De ouders maar een officiële waarschuwing? :+

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:49

_San87_ schreef:
petraaken schreef:

Als ik zo zie wat er (vooral) in de breedtesport allemaal voor gevaarlijke situaties voordoen door omstanders, ben ik eerder geneigd te zeggen een algeheel verbod op toeschouwers in te stellen :+.

Of een algeheel verbod op kinderen :')

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:05

Maartenn schreef:
_San87_ schreef:

Of een algeheel verbod op kinderen :')[/quote]
Gewoon je kinderen in de gaten houden! Dit is toch niet zijn schuld! Of van de organisatie. Maar van de ouders en het kind zelf

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:12

Belachelijk, kind hoort daar toch niet te lopen & hij springt ook nog eens van zijn paard om zich over het kind te ontfermen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:19

Belachelijk, hij rijdt een wedstrijd op tijd, rem al af, en helaas is het kind toch geraakt. ouders of begeleiders zouden moeten zorgen dat het kind niet de baan op kan.

Netjes dat hij meteen afstapte en zich verontschuldigde, maar een waarschuwing vind ik echt onterecht

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:19

Wat n bullshit hoor......gaat echt nergens over, ze zouden de organisatie een officiele waarschuwing moeten geven!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:23

Lekker krom, kind hoort daar niet, iemand haalt/sleept het daar dan toch wel weg?

Hij rijd een wedstrijd, en waarschijnlijk ook niet zo`n kleintje en kapt alles af om dat kind te helpen.

Maartenn schreef:
_San87_ schreef:

Of een algeheel verbod op kinderen :')

Maar he, ik wil wel graag kijken en loop niet in de weg _O-

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:24

Wat een onzin toch weer! De ruiter heeft alleen maar prima gehandeld en de omstanders hebben gefaald. Dan krijgt de ruiter dus een waarschuwing... Logisch... Not. :x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:28

O dus.... := ik stem voor een aanlijnplicht voor kinderen op wedstrijden :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:37

vuurneon schreef:
O dus.... := ik stem voor een aanlijnplicht voor kinderen op wedstrijden :j :D

Gewoon geen kinderen op wedstrijd, ze geven alleen maar stress bij de ouders en lopen in de weg :+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:21

misschien hier maar een petitie voor starten??? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:23

Sleur dat kind van het terrein, geef de ouders een officiële waarschuwing en laat die gozer doen waarvoor die komt. Belachelijk, dat jonge grut op wedstrijden. Zou verboden moeten worden.