Eventingpaard Colombo overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Eventingpaard Colombo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:37

www.eventingnation.com / bokt.nl

Afbeelding
Selena O'Hanlon en Colombo. Foto Nita1401

Eventingamazone Selena O'Hanlon heeft op haar Facebookpagina gemeld dat haar paard Colombo overleden is. Het dier had lymfoom (lymfeklierkanker) die niet behandeld kon worden. Hij werd dan ook ingeslapen.

Colombo was het eerste paard waarmee O'Hanlon viersterrenwedstrijden reed, vanaf haar debuut in 2008. In 2010 vertegenwoordigden ze Canada op de Wereldruiterspelen, waar ze de zilveren medaille binnenhaalden.

O'Hanlon postte de volgende boodschap, van haar moeder Morag: "Het was een triest en zwart weekend voor de eventingwereld. We waren verdoofd door het verlies van Jordan McDonald en Benjamin Winter. Onze gedachten en ons hart gaan uit naar hun familie en vrienden. Zaterdag moesten we ons eigen verdriet verwerken, toen we afscheid moesten nemen van Selena's geweldige partner Colombo. Colombo was een jonge twintigjarige en we dachten dat we hem nog vele jaren bij ons zouden hebben. Helaas kreeg hij onbehandelbare lymfeklierkanker. Ik ben blij dat we hem thuis, met de hulp van dierenarts Mark Rutherford, een rustig en waardig afscheid konden geven.

Wat kan ik zeggen over Mr C? Hij maakte onze dromen waar en veranderde ons leven voorgoed. De droom van zijn geweldige eigenaars, Elaine en Michael Davies, om combinatie van paard en ruiter te krijgen om Canada te vertegenwoordigen in het nationale team. De langverwachte droom van Selena om naar de Olympische Spelen te gaan en mijn eigen droom om naar China en Azië te gaan. Hij nam ons allemaal mee op zijn reis en we bereikten ondenkbare toppunten. Hoe kon een grote, dikke Zweedse warmbloed de snelste crosscountry neerzetten op de Wereldruiterspelen? Echt? Er was een vonkje magie in het paard, en ik dank de voorzienigheid dat ik het geluk had om hem mijn leven te kunnen laten veranderen. Bedankt voor alles, Mr C, je bent de beste!"

Zelf schreef Selena O'Hanley: "Colombo, een van de groten! Ik heb mezelf altijd gelukkig geprezen dat Colombo en ik elkaar ontmoet hebben. Hij toonde me de weg naar de top. We vertrouwden elkaar simpelweg en we reikten naar de sterren. Ik dacht dat ik nog vele jaren had waarin ik hem pepermuntjes kon voeren en hem terug kon betalen voor zijn geweldige vriendschap. Hij was een gentleman en een kampioen tot het einde, en ik zal hem zo hard missen dat het pijn doet. Drie hoeraatjes voor een van de beste paarden ter wereld. Moge de herinneringen aan hem voortleven. Dag Mr. C. Liefs, Selena."

DigiDiede

Re: Eventingpaard Colombo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:27

wat een zwarte periode momenteel in de eventing. sterkte aan iedereen