Om 08.30 uur op zondag 15 juni zijn de beste tien ponyteams in Nederland de strijd met elkaar aangegaan om de titel Nederlands Kampioen bij de ponyteams bij het carrousselrijden.
Rond de klok van 13.00 uur kwam het verlossende woord van de VCN Voorzitter Floris Brink, natuurlijk werden eerst de sponsoren bedankt van Ruitersportcentrum Schoteroog dat gastheer was van dit fantastische evenement met daarna de hoofdsponsor van de VCN, Harry’s Horse.
Uitslag ponyteams: 1. Hillegersberg Kids, Manege Hillegersberg, onder leiding van Antoinette Diks 2. Any Dale’s Angels, HC Muiderberg, onder leiding van Frank Gieling 3. Zeewolde Jeugd, Manege Zeewolde, onder leiding van Maaike Smelt 4. Hillegersberg Junior Kids, Manege Hillegersberg, onder leiding van Franny Nowee 5. Bleijenberg’s Young Spirit, Manege Bleijenberg, onder leiding van Bianca Bleijenberg 6. De Capelse Manege Pony’s, de Capelse Manege, onder leiding van Terence Vroege 7. Satana’s Mini (P)ride 1, Manege Satana, onder leiding van Natasja van der Velden 8. Bleijenberg’s Caballitos, Manege Bleijenberg, onder leiding van Bianca Bleijenberg 9. Zilfia’s Hoeve Pony’s, de Zilfia’s Hoeve, onder leiding van Manon Hage 10. De Paardesprong Star Team, de Paardesprong, onder leiding van Masja Sluiter Nadat de prijzen uitgereikt waren en het Wilhelmus gespeeld was door de live band, knalden de confetti kanonnen los en was het tijd voor een feestje.
Daarna was het de tijd voor de tien gekwalificeerde paardenteams om de strijd aan te gaan voor de titel Nederlands Kampioen bij de paarden teams.
Uitslag paardenteams: 1. Franky’s Friday Femmes Fatales, HC Muiderberg, onder leiding van Frank Gieling 2. Hillegersberg A Team, Manege Hillegersberg, onder leiding van Antoinette Diks 3. Bleijenberg’s Tio Vivo, Manege Bleijenberg, onder leiding van Sandra Bleijenberg 4. Bonte Dinsdagavond Carrousel, HC Muiderberg, onder leiding van Jolande Klijn 5. Keijserlijke Carrousel Club, Manege Groot, onder leiding van Dirk-Jan Dekker 6. Waarland Blues, Manege Waarland, onder leiding van Jose Baars 7. Bleijenberg’s Weesper Carrousel Groep, Manege Bleijenberg, onder leiding van Angelique Brouwer 8. De Amsterdamse Paardencarrousel, de Amsterdamse Manege, onder leiding van Karin van de Velden 9. Chevalerie, HC Muiderberg, onder leiding van Delphine van den Broek 10. Akasha Dream Team 1, Akasha Rijkunst, onder leiding van Anne Muller
Hey, waarom is mijn zusje opeens commandante van mijn team?
Satana's Mini (P)ride 1 werd dus gecommandeerd door Natasja van der Velden. Wel knap dat verder alles goed gespeld staat bij ons want daar gaat nog wel eens wat mis.
Angela
Geplaatst: 17-06-14 14:11
Wij zijn als team ook super trots op onze 10e plaats. We zaten als onderste in de ranking in de eerste divisie, maar mochten door een erg goede proef toch door naar het NK. Ook daar waren we trots op wat we hebben neergezet. Nog kleine foutjes die voor nu teveel punten hebben gekost, maar trots dat we er als team bij waren! Zelf rij ik trouwens niet mee, maar mijn paard wordt wel in het team gereden.
Ook super dat de "pink lady's" (franky's friday femmes fatales) eerste zijn geworden. Super gereden, en dat terwijl ze ook uit de eerste divisie kwamen!! Ze reden tegen het erg sterke team van Hilligersberg (al jaren op de eerste plaats), maar waren nu sterker. Echt top gedaan dames!!
En Angela gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
En ondanks dat ik het Hillegersberg onwijs gunde. Vind ik het voor het team van Frank ook super dat ze hebben gewonnen! Beetje wisseling aan de top zorgt voor motivatie.