Paardensportcommentator weer op vrije voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paardensportcommentator weer op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:48

De Telegraaf / www.bokt.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Frits van 't Groenewout, de voormalig Studio Sport-commentator, is weer op vrije voeten. Hij werd vorige week gearresteerd wegens oplichting en misleiding. Meerdere personen zijn door hem gedupeerd.

Carry Huisintveld is een van die gedupeerden. De amazone vertelt dat hij haar huilend opbelde met het verhaal dat hij beroofd zou zijn in Amsterdam, en nog slechts twee euro op zak had. Hij zou €500,- nodig hebben om te eten en te kunnen overnachten. "Hij vroeg me of ik hem dat even wilde lenen. Ik heb hem €400,- gegeven in de overtuiging dat hij het wel zou terugbetalen. Maar dat is nooit gebeurd." Van 't Groenewout wist met zijn tranen bij velen geld los te krijgen. "Iedereen trapte erin" aldus een gedupeerde zakenman die de oud-commentator ruim €12.000,- heeft geleend. Een pas geopend bed and breakfast had de oplichter als eerste gast: een rekening van €700,- bleef onbetaald achter nadat van 't Groenewout was gevlogen. Met dank aan zijn status als "bekende Nederlander" en vlotte babbel wist hij ook een auto van €9000,- mee te nemen bij een dealer. De auto is tot op heden nog nooit betaald.

Frits werkte lange tijd als commentator van de paardensport. Hij heeft onder andere de wedstrijden van Macrider voorzien van commentaar, waar directeur Luuk Biekman nog slechte herinneringen aan heeft. "Hij liegt en bedriegt alles bij elkaar." Ook de NOS, waar hij tot 2011 voor heeft gewerkt, was niet veilig voor hem: de commentator zei plotseling naar het buitenland te moeten om commentaar te geven bij een dressuur- of springwedstrijd maar zou zijn portemonnee vergeten zijn. Zo praatte hij duizend euro los.

De 53-jarige sportjounalist laat weten dat hij zichzelf in een crisisopvang heeft laten opnemen. Hij zegt psychische hulp nodig te hebben en belooft iedereen terug te betalen.

BigOne

Re: Paardensportcommentator weer op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:02

Had hem nog niet gemist, ergerde me altijd flink aan zijn commentaar.

kally

Re: Paardensportcommentator weer op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:54

Kan het zelfde zeggen, had het idee dat hij weinig idee had waar hij het over had...lk heb hem ook niet gemist dus.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:51

Bijzonder dat MacRider negatief over hem spreekt want volgens mij zit Frits nog in de uitzending van afgelopen vrijdag?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:29

Jeetje wat erg voor de gedupeerden. Zo'n armzalig loontje heb je toch niet als journalist? :n

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:08

connepon85 schreef:
Bijzonder dat MacRider negatief over hem spreekt want volgens mij zit Frits nog in de uitzending van afgelopen vrijdag?

Nee hij is al even uit beeld gelukkig. Kan een herhaling zijn.