Eventing: Jonathan Paget mikt op de Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Eventing: Jonathan Paget mikt op de Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 13:15

www.fei.org / www.horseanhound.co.uk / bokt.nl

De FEI heeft vorige week de tijdelijke schorsing van eventingruiters Jonathan Paget (Nieuw-Zeeland) en Kevin McNab (Australië) opgeheven. De twee atleten kregen die schorsing in september 2013, nadat hun paarden een positieve dopingtest hadden afgeleverd. De beslissing van de FEI is echter voorlopig, het FEI-tribunaal zal later een finale beslissing nemen in beide zaken.

Jonathan Paget vertelde aan Horse&Hound dat hij later deze maand zijn comeback in het wedstrijdcircuit wil maken. Hij richt zich nu op de Wereldruiterspelen en zal op 21 juli met zeven paarden deelnemen aan de wedstrijd in Salperton Park. Hij zegt: "Ik denk niet dat ik helemaal zal kunnen ontspannen tot ik het finale oordeel ken. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar dit is duidelijk een positief teken en mijn focus ligt nu helemaal op de Wereldruiterspelen. De afgelopen acht maanden is dit het eerste geweest waar ik 's ochtends aan dacht, en het is leuk dat er nu wat van de spanning af gaat."

Paget hoopt op een selectie met zijn paard Clifton Promise. "Ik heb hem altijd op dezelfde manier voorbereid en hij weet goed wat zijn job is," zegt hij. "Ik wil daar niets aan veranderen, omwille van wat er gebeurt."

Ook Kevin McNab wordt binnenkort terug op wedstrijd verwacht met Clifton Pinot.