Grand Prix-paard Rubino Bellissimo overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Grand Prix-paard Rubino Bellissimo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:38

www.eurodressage.com / bokt.nl
Ingezonden door Ketaki

Grand Prix-paard Rubino Bellissimo (v. Rubinstein I) is maandag overleden. De 18-jarige Hannoveraanse dekhengst werd maandag ingeslapen. Er werd een tumor bij hem ontdekt, waaraan hij niet meer geopereerd kon worden.

Rubino Bellissimo deed als vierjarige mee aan de performantietesten in Adelheidshof (1999). Rubino werd daar negende, op 36 deelnemers. In 2000 werd hij verkocht aan de Californische Violet Jen, waar hij gestart werd door Michael Lieberg. Vanaf 2001 werd hij getraind en op wedstrijd uitgebracht door de Amerikaanse Young Rider-amazone Nicole Perry. De combinatie maakte zijn debuut in de lichte tour in oktober 2003. In 2004 werd Rubino Bellissimo derde op de Amerikaanse Intermediaire I-kampioenschappen.

In 2006 maakten Perry en Rubino de overstap naar het Grand Prix-niveau. Rubino werd op dat niveau onmiddellijk vice-kampioen op de Amerikaanse Region 7-kampieonschappen. De combinatie verscheen voor het laatst samen in de ring in 2007. Rubino Bellissimo verdween toen van het wedstrijdtoneel. In 2011 maakte hij een comeback onder young rider Riana Porter, die hem alleen dat jaar reed.

In februari 2014 keerde Rubino opnieuw terug, onder de Amerikaanse para-amazone Holly Bergay, die de hengst leaste van eigenares Jen Violet Jen. De combinatie nam twee maand lang met succes deel aan wedstrijden in California en haalden ze op Grade IV-niveau mooie scores. Bergay en Rubino reisden drie weken geleden af naar Maryland (aan de Amerikaanse Oostkust) om de Amerikaanse Paradressuurkampioenschappen in Gladstone voor te bereiden. Verwacht werd dat de combinatie daar een plaatsje in het team voor de Wereldruiterspelen zou opeisen.

Twee weken geleden werd duidelijk dat de hengst ergens last van had. Na onderzoek bleek dat Rubino een tumor in zijn achterhand had, die niet te opereren was.
"Ik kan niet de juiste woorden vinden om te zeggen wat dit paard voor mij betekent," zegt Bergay. "Hij was het mooiste, liefste, slimste en sterkste paard dat ik ooit mocht ontmoeten. Elke dag die ik met hem mocht doorbrengen, was ik gelukkig. Ik zal hem nooit vergeten en altijd onthouden wat hij mij geleerd heeft. Van Rubino Bellissimo houden was de beste ervaring van mijn leven."

Ketaki

Re: Grand Prix-paard Rubino Bellissimo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:21

Klaas15

Re: Grand Prix-paard Rubino Bellissimo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:56

Nee toch ojee arme Fieke !
Fieke heel veel sterkte.
Uiteraard de andere mensen ook.