Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Adelinde Cornelissen begon aan haar Freestyle met duidelijk meer impuls als gisteren in de Grand Prix. Mede daardoor toonde Parzival zich in het front mooi bovenin en ook was er duidelijk aan harmonie gewonnen. Dat kwam ook tot uiting in de smakelijke aanleuning. "Als je heel kritisch kijkt dan zouden de overgangen van passage naar piaffe iets sneller mogen. De combinatie heeft daar nu nog een paar pasjes te veel voor nodig en de piaffe moet iets meer op de plaats worden gereden", aldus jurylid Maarten van der Heijden.
Aranel schreef:Duidelijk aan harmonie gewonnen?
Als dat een horizontale stang, onrustig hoofd van het paard en ellebogen strak langs het lichaam zonder mee te geven betekent, dan is het missie geslaagd.
Nee wat mij betreft mocht hp absoluut boven Adelinde eindigen. Veeeeel fijner beeld. Arlando is ook erg leuk trouwens! Nog wat teveel op lengte gereden vind ik maar fijn paard
Mousmous schreef:Misschien is hij gefokt door de Zwitserse stoeterij Haras de banketstaaf.
Christine Stuckelberger reed vroeger een paard genaamd Gauguin de banketstaaf. Niet zo'n best teken dat ik dat nog weet, een hoop zullen deze combinatie niet eens kennen, zo lang geleden.
Anoeska27 schreef:Sammie schreef:Adelinde Cornelissen begon aan haar Freestyle met duidelijk meer impuls als gisteren in de Grand Prix. Mede daardoor toonde Parzival zich in het front mooi bovenin en ook was er duidelijk aan harmonie gewonnen. Dat kwam ook tot uiting in de smakelijke aanleuning. "Als je heel kritisch kijkt dan zouden de overgangen van passage naar piaffe iets sneller mogen. De combinatie heeft daar nu nog een paar pasjes te veel voor nodig en de piaffe moet iets meer op de plaats worden gereden", aldus jurylid Maarten van der Heijden.
Volgens mij heeft hij naar een heel andere proef gekeken dan dat ik heb gedaan. Of we moeten beiden een verschillende definitie hebben van "smakelijke aanleuning".