KWPN erkent Grand Prix dressuurhengst Ekwador

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KWPN erkent Grand Prix dressuurhengst Ekwador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:21

http://www.kwpn.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker farahtjuh

Afbeelding
Ekwador. Foto: Franz Venhaus

De hengstenkeuringscommissie dressuur heeft onlangs het Algemeen Bestuur geadviseerd om de Ekwador te erkennen voor de KWPN-fokkerij.

De 14-jarige Ekwador is een zoon van de Engels volbloed Heraldik xx. Zijn moeder Enigma is een Holsteinse merrie van Corofino I (Corrado I x Fernando I). Grootmoeder Erna Klein is een dochter van de invloedrijke Landgraf I uit Ninea, een dochter van B.Raimond. De moederlijn vervolgt met de merrie Bama, een dochter van de Anblick xx-zoon Aldato uit Ninea, een dochter van Figaro (v.First).

Ekwador is in Polen geboren. Als achtjarige liep hij al zijn eerste internationale Grand Prix met de Poolse Katarzyna Milczarek. Zij vormden een combinatie tot en met september 2013 met o.a. deelname aan de Olympische Spelen in Londen, de World Cup final’s in 2010. 2011 en 2012 en topklasseringen tijdens de Grand Prix van Odense, Leipzig, Bremen, Warschau en Hagen.

De schimmel Ekwador voldoet aan de röntgenologische criteria van het KWPN.

Firstofjuly

Re: KWPN erkent Grand Prix dressuurhengst Ekwador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 02:15

Wow mooie aanwinst voor kwpn!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 06:57

Mooi voor de bloedspreiding!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:24

Leuk! Maar ik denk dat de mensen toch voorzichtig zijn geworden met dekken met volbloeden. Ik weet niet of hij veel gaat dekken. Ik denk dat de mensen eerst de kat uit de boom kijken de eerste jaren.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:51

Weet iemand hoeveel het dekgeld is, ik kan het op de site van stal Spahn niet vinden?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:54

Las volgensmij ook dat hij beschikbaar is tot 31 aug 2014??

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:04

Suzanne F. schreef:
Leuk! Maar ik denk dat de mensen toch voorzichtig zijn geworden met dekken met volbloeden. Ik weet niet of hij veel gaat dekken. Ik denk dat de mensen eerst de kat uit de boom kijken de eerste jaren.

Het is helemaal geen volbloed. maar een halfbloed. De vader wel maar moederslijn niet. Ik denk ook niet dat hij veel zal toevoegen. Hij is eigenlijk spring gefokt en de kleur zal ook voor de dressuurfokkers geen pré zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:18

En de vader is absolute top...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:19

Wat een aanwinst! :~

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:25

Het wordt weer tijd voor een paar mooie schimmels in dressuurpaardenland. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:28

Wat een prachtig dier!

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:24

Een goed paard heeft geen kleur! Toch vind ik een schimmel in de dressuurring prachtig maar helaas zie je ze steeds minder in de dressuur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:50

Cil_ schreef:
Een goed paard heeft geen kleur! Toch vind ik een schimmel in de dressuurring prachtig maar helaas zie je ze steeds minder in de dressuur.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, mij maakt het ook niks uit, maar iedereen wil tegenwoordig zo donker mogelijk. Heb zelf een (bijna witte) schimmel en en vos met bles en 3 witte benen, dus helemaal not done.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:58

Wat een knapperd!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:45

Raar dressuurbloed. Dan zijn er wel betere bloedlijnen in het buitenland te vinden als aanvulling op je merriestam. Volbloed hebben we al zat in de dressuurfokkerij, Holsteiners zijn springpaarden en vaak nog niet schoon op de foto ook, Landgraf met zijn kromme achterbeen associeer ik ook niet dressuurpaarden. Kortom, ik zie de toegevoegde waarde niet en kan me ook niet bedenken wat voor soort merries deze hengstenkeuze zou kunnen verbeteren.

muller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:26

Heb zelf een prachtige inmiddels 3 jarige schimmel merrie van de hengst Ekwador. Sperma destijds geïmporteerd uit Polen. Moeder is een schimmel merrie (Cavalier x Gagson Wimborn) welke Z2 dressuuur heeft gelopen maar ip "spring"gefokt is.
De 3 jarige is prachtig van maat (1.73) en zeer correct van fundament en beenwerk. Verder een pard met een zeer nuchter en fijn karakter. Wat mij betreft dus wel een aanrader. Heb nog 2 dekkingen over dus ga zeer ws de merrie nogmaals drachtig proberen te krijgen van Ekwador.
Ben blij dat het KWPN de hengst heeft erkend.
En wat betreft de keus, dat is voor iedereen persoonlijk en erg afhankelijk van de merrie waar mee je wilt fokken.
"de merrie maakt het verschil" !!

RoxenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:30

Ze zeggen toch ook dat springbloed echt wel wat toevoegt, ook voor dressuurpaarden??