Persbericht / www.bokt.nl
Vanaf 20 juni komt het Chinese JiangSu team naar Nederland en gaat zich samen met Tim Lips vestigen op de stoeterij van de familie Luijckx in Breda.
Het team zal minimaal drie jaar blijven en proberen, onder leiding van Tim Lips, aan te sluiten bij de Nederlandse- en Europese wedstrijdsport.
Het doel van dit verblijf in Nederland is een gouden medaille op de China Games in 2017. In 2013 behaalde het Chinese JiangSu team een zilveren medaille op de China Games.
Tim Lips: "Ik werd benaderd door Phiel Plijnaar met de vraag om het Chinese team te gaan trainen en te begeleiden. Zij had vernomen van Dr. J. Loomans, (veterinair en manager van het Equine Healthcare Centre in China), dat er vanuit China behoefte was aan een gerichte aanpak om de
paardensport naar een hoger plan te tillen. Zij nam het initiatief en kwam met het voorstel om vanuit een Nederlandse basis het niveau van dit
team te verbeteren en te professionaliseren. Een aantal enthousiaste hippische ondernemers en particulieren ondersteunen het Chinese team met fijne paarden, waardoor goud op de China Games 2017 een reëel haalbaar doel kan worden. "
Ook Lips zelf zal verhuizen. "Enerzijds zorgt deze beslissing en verhuizing voor financiële ademruimte en anderzijds zorgt deze stap er ook voor dat ik me nog meer kan focussen op de paarden en het bedrijven van topsport. Want Rio de Janeiro 2016 is mijn doel! "