Vierde keer paard in de sloot in Leeuwarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Vierde keer paard in de sloot in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 07:59

www.112fryslan.nl
Ingezonden door papagroom en Anne_GTI

Een "wild" paard belandde dinsdagmiddag in de sloot naast de spoorlijn Leeuwarden-Groningen.
Een treinreiziger zag het dier tot zijn nek in de sloot zitten en belde met een medewerkster van de golfbaan die op haar beurt omstreeks kwart voor zes de dierenambulance en de brandweer inschakelde. Het was inmiddels al de vierde keer dat de brandweer op deze locatie ingezet werd.

Een brandweerduiker heeft geprobeerd een brandslang om het paard heen te leggen om het dier zo uit de sloot te trekken maar dit mislukte. Uiteindelijk is in overleg met de eigenaar besloten het paard in de sloot te laten. Het paard is eigendom van Gradiënt ecobeheer en kan volgens hen zelfstandig weer uit de sloot komen.

BelleTessa

Re: Vierde keer paard in de sloot in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:02

Nou laten we hopen dat die dan ook zelfstandig de sloot weer uit kan komen.. Lastig als die tot z'n nek in het water ligt lijkt me..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:05

Heel apart...als de brandweer het paard er niet uit krijgt hoe lukt een paard dit dan zelf?
Weet iemand al meer?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:05

Gem schreef:
Het was inmiddels al de vierde keer dat de brandweer op deze locatie ingezet werd.

Uiteindelijk is in overleg met de eigenaar besloten het paard in de sloot te laten. Het paard is eigendom van Gradiënt ecobeheer en kan volgens hen zelfstandig weer uit de sloot komen.

Ongelooflijk -O- Zou de eigenaar dit nog wel zijn gaan controleren…..

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:10

Grit schreef:
Gem schreef:
Het was inmiddels al de vierde keer dat de brandweer op deze locatie ingezet werd.

Uiteindelijk is in overleg met de eigenaar besloten het paard in de sloot te laten. Het paard is eigendom van Gradiënt ecobeheer en kan volgens hen zelfstandig weer uit de sloot komen.

Ongelooflijk -O- Zou de eigenaar dit nog wel zijn gaan controleren…..

Ik vraag het me af... maar ik hoop het van harte. Mooi dier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:12

8)7 ik vraag me inderdaad af hoe het paard hier zelf uitkomt. Die raakt toch steeds meer uitgeput hoe langer die daar in zit.. Heel raar.. Als eigenaar zijnde zou ik ze de sloot in schoppen en ze daar houden tot hij eruit was als mijn paard daar vast zat en ze zouden hem willen laten zitten. Hoop dat hij er echt op eigen kracht uit gaat komen
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-06-14 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:14

Naja lekkere beslissing paard word gewoon aan ze lot over gelaten onder t mom komt er zelf wel uit.
Paard zit best diep in t water denk niet dat hij er zelfstandig uit kan komen.
Dus zou dan eerder aan uitputting en kou gaan denken waardoor t dier verdrinkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:26

Met andere woorden; laat maar verzuipen...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:32

Een man is het water in gesprongen nadat het dier 24 uur in de sloot lag. Hij loopt nu weer in de kudde

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:38

Kabayo schreef:
Een man is het water in gesprongen nadat het dier 24 uur in de sloot lag. Hij loopt nu weer in de kudde

Ja idd, las het net ook.
Is toch niet normaal, ik kan hier zo verdomde boos om worden... Als ik die man tegenkom

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:41

Ik fiets bijna elke dag langs het gebied. Vraag me af waar ze mee bezig zijn daar. Nog niet zolang geleden zijn er twee jonge hengsten in het gebied gezet maar deze worden uiteraard niet geaccepteerd door de kudde die er al leefde. Sinds die tijd hangt er een beetje een gespannen sfeer. De twee jonge hengstjes zorgen voor elkaar en blijven zover mogelijk uit de buurt van de kudde... Maar volgens mij is het gebied niet groot genoeg voor twee kuddes..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:47

Het lijkt een Exmoor oid te zijn. En aangezien het dier van ecobeheer is gaat het hier wss om een halfwilde kudde? Zo te zien kreeg de brandweer het dier er niet uit omdat het te wild was en niet omdat de sloot te moeilijk zou zijn, pony laat zich gewoon niet vangen.
Vind het wel vreemd om hem dan maar gewoon te laten zitten...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:56

Vind het ook niet juist om dan maar te zeggen laat hem maar in de sloot.
Als die er zelf uit was gekomen had die er ook niet in gelegen toen de brandweer kwam

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:32

De brandweer heeft het paardje alleen maar moe gemaakt door hem zo op te jagen. Fijn dat het beestje nu gered is. Altijd een mooi gezicht vanuit de trein om de kudde te zien.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:16

Wel ja, geef de brandweer een trap na.
Die hebben dat dier eruit proberen te halen en niet voor hun lol dat beest achterna gezeten met een brandslang.
Dat hele semi-wilde-natuur-naboots-gedoe, ik vind het niks..

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:35

Waarom concludeer je dat ik de brandweer een trap na geef kamsel?

Snap best dat het heel anders is om een wild paard uit de sloot te halen dan een mak paard. Ze hebben hun best zeker gedaan. Maar na al die pogingen was het paard wel moe en hebben ze hem er niet uitgehaald en zo achter gelaten....
En ja, ik vind het ook mooi dat er nog zulke gebieden in Nederland bestaan.
Op een stalling gebeuren meer ongelukken dan in het wild hoor.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:23

Ik sta me me oren te klapperen om deze zin:
Citaat:
Het paard is eigendom van Gradiënt ecobeheer en kan volgens hen zelfstandig weer uit de sloot komen.

Sorry dat gaat er bij mij niet helemaal in volgens mij.
Dat die "wild" is, ala daar kan ik nog inkomen dat reddingspogingen dan wat lastiger worden als het paard steeds van je af zwemt of wat dan ook.
Maar onder het mom van "er zelfstandig uitkomen" klinkt meer als laat hem maar aan zijn lot over we zien het wel.
SCHANDALIG....

Eigenlijks betreurd het me, Niks over de Brandweer die doet ook gewoon wat ze kunnen!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:48

Idd brandweer kan niet nadat die eigenaar heeft gezegd laat maar staan, hem er toch gaan uithalen.
Vind het verschrikkelijk dat die ecobeheer (uhum) het paard aan zijn lot heeft overgelaten.
Eigenlijk hadden ze 144 moeten bellen zodat er toch dat paard er uit moesten halen.
Echt schandalig die ecobeheer