Executieveiling manege Andijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Executieveiling manege Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 11:40

www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Walter_Z2

Manege Andijk wordt begin juli online geveild in opdracht van de bank bij veilinghuis BOG Auctions. De manege sloot eind vorig jaar opeens zijn deuren. De eigenaren zijn sindsdien niet meer gezien en lieten volgens het Noordhollands Dagblad een spoor van financiële schade achter.

De kinderen die op de manege reden kregen volgens de krant maar een paar minuten om afscheid te nemen van hun favoriete rijdier. De mededeling werd via sms gedaan: 'Wegens relationele omstandigheden gesloten' stond daarbij. De manege stond toen al enige tijd te koop.

Wat er met de paarden is gebeurd is onduidelijk gebleven. Volgens een regelmatige bezoeker van de manege gingen daar allerlei verhalen over, variërend van ze staan ergens op de wei tot ze zijn bij de slager beland.

Wat vooral verkeerd viel in het dorp is dat de eigenaren tot het laatste moment nog wel leskaarten verkochten, terwijl de boel op springen stond. Een privérechercheur die voor een gedupeerde leverancier van de manege Andijk optrad, heeft nog wel contact gehad met de advocaat van de manegehouders. Hij probeert nog geld terug te krijgen, maar hij heef weinig hoop, want van een kale kip kan je niet plukken.

Verwant artikel
[VN] Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

horsiegek

Re: Executieveiling manege Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:36

Vroeger daar gereden en altijd naar mijn zin gehad bij de vorige eigenaren. Zonde... het was een fijne plek. Maar we weten waarschijnlijk het halve verhaal niet. Zij hebben vast ook niet zo gewilt.

Waiitjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:05

Oke, ten eerste wil ik even zeggen dat het Noordhollands Dagblad niet de juiste informatie in de krant heeft gezet toen de manege gesloten werd. Zo werd er onder andere beweerd dat Chantal (de instructrice, die zelf ook op Andijk heeft leren rijden) er ook mee te maken heeft gehad. Zij had er echter niks mee te maken en was helemaal kapot.

Ook is het niet zo dat we 'een paar minuten' kregen om afscheid te nemen. We kregen ruim een anderhalf uur de tijd om afscheid te nemen van alle lieve paarden zodat we ze allemaal een laatste knuffel konden geven en een foto maken. Ook namen we daarna nog afscheid van Chantal, die de hele tijd in tranen was aangezien ze er zelf ook nog heeft leren rijden, en van de eigenaresse.

Wat er met de paarden en pony's is gebeurd is niet onduidelijk gebleven. Deze zijn nooit bij een slager geweest en zijn naar Cees klaver gegaan om vanuit hier verkocht te worden. De meesten zijn vervolgens behandeld bij maneges of zijn gekocht door iemand. Ook zijn Rambo en Whitney naar een kinderboerderij gegaan om op hun oude dag nog wat rust te krijgen.

Dat over het geld is ook niet allemaal waar aangezien mijn ouders en de ouders van een vriendin van mij gewoon het geld weer terug hebben gekregen door niet meteen er over te zeuren maar er nadat de manege 2/3 weken gesloten was er rustig met de oude eigenaresse mee over gepraat te hebben.

Ikzelf heb ruim zes jaar bij Manege Andijk, eerder manege Goedthart, gereden en hier veel plezier van gehad. Ook voor mij was het dus vreselijk en vind ik het dus ook vreselijk als er gezegd wordt dat de eigenaren slecht waren, want dit waren ze niet.
Het begon namelijk allemaal goed, een nieuwe buitenbak, een nieuwe wei en veel paddocks. Toen gebeurde er minder en bleef het zoals het was, geen verdere verbeteringen, maar het werd er ook niet slechter op. De sfeer was altijd gezellig en problemen tussen de eigenaren merkte je soms, en dan ook maar een klein beetje. Zelf weet ik van een paar pony's waar ze staan.

En wat wordt er eigenlijk bedoeld met het feit dat de manege geveild wordt? Gaat iemand de manege dan weer opnieuw opbouwen of wordt het gesloopt en wordt er iets anders gebouwd?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:42

Waiitjexx, bedankt voor je uitleg! Ik heb vroeger ook nog op manege Andijk gereden en Whitney was mijn lieveling :D Gelukkig is ze (samen met Rambo, ook een favoriet, alleen vond ik stalgenootje Berend écht niet leuk!) goed terecht gekomen! In 2006 ben ik naar de andere kant van het land verhuisd, dus weet ook erg weinig van de situatie van de laatste periode. Ik ken de manege alleen nog als Manege Goedhart en van daarvoor als manege Andijk.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:59

zijn dit dezelfde eigenaren die voorheen manege goedhart in spaarnwoude hadden?

Waiitjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:03

Animal schreef:
Waiitjexx, bedankt voor je uitleg! Ik heb vroeger ook nog op manege Andijk gereden en Whitney was mijn lieveling :D Gelukkig is ze (samen met Rambo, ook een favoriet, alleen vond ik stalgenootje Berend écht niet leuk!) goed terecht gekomen! In 2006 ben ik naar de andere kant van het land verhuisd, dus weet ook erg weinig van de situatie van de laatste periode. Ik ken de manege alleen nog als Manege Goedhart en van daarvoor als manege Andijk.

Haha, Berend was juist mijn lieveling, helaas was ie op nieuwjaarsdag 2013 overleden :') :n

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:07

Esther_r20 schreef:
zijn dit dezelfde eigenaren die voorheen manege goedhart in spaarnwoude hadden?

Nee, dit gaat over de eigenaren na hun.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:32

@ Waiitjexx Fijn dat je even het een en ander rechtzet. Jouw verhaal klopt helemaal.

Ik dacht dat journalisten feiten in de krant horen te vermelden. Het Noorhollands Dagblad is helaas een slecht aftreksel van de Telegraaf.
Ik heb ook fijne herinneringen aan deze manege. Zowel voor mezelf als voor mijn dochter. De laatste eigenaren waren paardvriendelijk. Het is triest voor alle betrokkenen en ben er van overtuigd dat niemand dit zo gewild heeft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:22

Er zijn natuurlijk veel verschillende versies en allemaal hebben ze hun eigen waarheid. Neemt niet weg dat ik de roddelpers van NHD weinig onpartijdig en vooral stemmingmakend vind. Echter, ik zit ook nog steeds te wachten op het geld van de kaart die ik heb gekocht.

Overigens vond ik Esther en Chantal ontzettend goed voor de paarden, beesten stonden veel buiten, kregen onbeperkt ruwvoer. Dat is ook de reden dat wij niet naar de manege bij ons in de buurt zijn overgestapt. In de winter zie ik daar geen paard buiten staan. Nou laat dan maar! Wat dat betreft kunnen veel maneges nog een voorbeeld nemen aan Manege Andijk (aan de manier van houden van paarden dan he, niet aan de rest :+)

Ik ben ervan overtuigd dat zowel Esther als Chantal dit niet zo gewild hebben. Wel hadden ze dingen wat anders kunnen aanpakken. Ze hebben beloofd de kinderen op de hoogte te houden waar de paarden zijn. Dit is naar mijn mening (en die van de moeder van een andere lesklant) onvoldoende gebeurd. Best jammer. Daarnaast heeft nog lang niet iedereen zijn of haar geld terug. Ook dat vind ik niet netjes. Wat dat betreft kan ik Chantal natuurlijk niets kwalijk nemen, zij was "ook alleen maar in dienst" van de manege en nadat zij haar baan kwijt was geraakt, had ze ook geen vingers meer in de pap.

@ Waiitje, weet jij waar Hawaii en Joep gebleven zijn?

Waiitjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:29

@Romacor:
Van joep weet ik niks maar van Hawaii (❤️) weet ik datze ergens in Brabant staat. Ook kan je Cees klaver bellen om het te vragen. Dit heb ik namelijk ook gedaan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:47

Ik wist dat Hawaii ergens in Brabant staat, dat was al vrij snel bekend. Misschien toch Klaver een keer benaderen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:45

Het is natuurlijk wel logisch dat ze niet zeggen waar de paarden precies zijn gebleven. Nieuwe eigenaren zitten niet te wachten op hordes manegemeiden. Bovendien zijn ze na verhandelen vaak lastig te traceren. Je kunt het hier op bokt altijd nog proberen via opsporing

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:52

Ik vrees ook dat Kees Klaver van lang niet alle pony's/paarden weet waar ze zijn gebleven. Hij verhandelt zoveel paarden.

Wel jammer dat beloftes niet nagekomen zijn, ook vervelend voor de lesklanten die hun geld nog niet hebben teruggezien. Ik ben er bang voor dat dat na de veiling niet verandert...

mariet258

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:07

De manege Andijk is inmiddels onderhands verkocht er komt dus geen veiling.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:13

Is er al iets bekend over de toekomst van deze locatie?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:18

Ik had zoiets al opgevangen. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwr eigenaren van plan zijn met het geheel.

elke30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:41

ik heb ook heel lang bij manege Andijk gereden het was een hele gezelige manege met hele lieve paarden /3
in de krant staat dat we maar een paar minuten hadden om afscheid te nemen maar ik weet zeker dat ik minimaal anderhalf uur bij ze in de wei heb kunnen staan en. :j /3 ;( |( :(

weet iemand van jullie waar copacabana kan zijn ik mis haar heel erg en zou graag willen weten waar ze is

en weet miss een van jullie waar pino heen is gegaan??

oja de manege word omgebouwd tot pensionstal :\
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-10-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: van 4 berichten 1 bericht gemaakt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:48

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:46

Ik heb contact met de nieuwe eigenaressse van Copa, ik zal haar jouw naam doorgeven, wellicht dat ze contact met je wil opnemen. Pino weet ik niet.

elke30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:20

dankje