Tijdens internationale dressuurwedstrijd op CDI 5* niveau reed Patrick van der Meer met Uzzo, na een voortreffelijke Grand Prix, een even goede Freestyle. Werd Van der Meer in de Grand Prix nog vijfde, in de Kűr klom hij een plaatsje. "Uzzo heeft beide wedstijden top gelopen en vandaag reden we de beste Kűr ooit", aldus een opgetogen Van der Meer. "Vooral de piaffe en de passage werden zeer sterk uitgevoerd". De zege ging naar de Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfven met Don Auriello, die de Duitse Isabell Werth met El Santo NRW royaal voor wist te blijven. Haar landgenote Ulla Salzgeber legde beslag op de derde plek met Herzruf's Erbe.
In de Freestyle van Van der Meer zaten twee kleine foutjes. Het ene, in de changementen om de twee, kon hij herstellen en het andere was een kleine hakkel in een pirouette. "Voor mijn gevoel liep Uzzo de hele proef heel mooi in de aanleuning en ik heb het nu voor elkaar om hem mooi voor te stellen en toch gehoorzaam te houden. Daardoor is het sprankelende helemaal terug. Voor mijn gevoel is Uzzo helemaal terug van even weggeweest. We maken dus nog steeds progressie en dat komt bijvoorbeeld tot uiting in de piaffe, die nog sprekender is geworden doordat de aanleuning echt stil is en blijft".
In de Freestyle U 25 was er een drievoudig Nederlands succes. Romy Peijen zegevierde met Rex, terwijl Chantal van Lanen met Revival als tweede eindigde. Rabo Talententeamlid Daniëlle van Mierlo eindigde met Ucento als derde. Haar score had gemakkelijk hoger kunnen uitvallen als de choreografie van haar Freestyle beter was geweest. Nu zaten er geen appuyementen naar links en geen pirouette naar links in, terwijl die wel getoond moeten worden. "Het is een spiksplinternieuwe Kűr die ze voor het eerst in de wedstrijd reed en -stom stom stom-, het is niemand opgevallen dat deze twee oefeningen naar links er niet inzaten", aldus haar trainer Patrick van der Meer.