Albert Zoer wint Bourg en Bresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Albert Zoer wint Bourg en Bresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:32

www.knhs.nl

In de CSI 4* Grote Prijs van Bourg en Bresse (Frankrijk) was het Albert Zoer die met Abra Kadabra de eerste plek in de Grote Prijs wist te veroveren. In de barrage met maar liefst 14 combinaties zette Zoer de snelste tijd neer. "Ik moest ongeveer halverwege het veld van barrageruiters van start en wist dat dit parcours mijn paard paste. Na overwinningen dit jaar in de Grote Prijzen van Zuidbroek, Dortmund en Lanaken die op CSI 3* niveau waren hebben nu weer een stapje vooruit kunnen zetten", aldus Zoer.

Albert omschreef het basisparcours als tricky. "Vooral het laatste lijntje was lastig. Na de sloot stond op een lange zes of een korte zeven een enorme oxer, terwijl dan op vier korte galopsprongen een joekel van een steilsprong stond en dit alles was richting uitgang gebouwd. Op dat lijntje werden best veel fouten gemaakt, maar Abra Kadabra speelde er mee", vertelde Zoer, die de van Vancouver afstammende ruin omschrijft als een paard met een ongelooflijke instelling.
"Abra Kadabra is een scherp paard, dat niet moe te krijgen is. Hij heeft een enorm vechtlustig temperament dat er voor zorgt dat hij mee blijft werken. Vorig jaar zomer wonnen we onze eerste Grote Prijs op CSI 2* niveau in De Wolden en nu winnen we twee stapjes hoger. Wat mij in dit paard verbaast is dat hij alles wat hij in de wedstrijden tegenkomt zo logisch vind. Ik ga er nu op zitten en hij springt. Ik ben nu nergens meer bang dat hij een fout kan maken, want hij pakt alles heel gemakkelijk op".

Op de tweede plek eindigde de uit Colombia afkomstige Dayro Arroyave met Eldorado van het Vijverhof, terwijl de Fransman Reynald Angot met Opera des Loges derde werd.

Bekijk hier de uitslag

Uitslag CSI 4* Grote Prijs (1.60m):
1) Albert Zoer - Abra Kadabra (Vancouver x Calvados) - 0 / 0 - 38.41
2) Dayro Arroyave (Col) - Eldorado van het Vijferhof (v. Thunder van de Zuuthoeve) - 0 / 0 - 38.50
3) Reynald Angot (Fra) - Opera des Loges (v. Fetiche du Pas) - 0 / 0 - 38.67