Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Mjetterd schreef:Gaaf! Een beetje aandacht voor het aangepast paardrijden is nooit verkeerd.
Helaas merk ik in mijn omgeving en op bokt nog vaak dat mensen geen idee hebben wat het precies inhoud en welke effecten het kan hebben.
Joaltijd schreef:Geweldig om te lezen dit!
Ergens inzuid-america doen ze dit ook.
En daar kun je helpen (ik geloof: projects abroad) en dat lijkt me zo gaaf om te doen! Ook therapie met/door paarden, en ik zit er serieus over te denken om na mijn havo-examen te doen voor een tijdje!
Wat moet het een geweldig gevoel zijn om memsen zo te helpen!
Goed bezig Prinses Maxima Manege!
ju1982 schreef:Ok, en waarom vond je dat? Puur uit interesse hoor![]()
De paarden gaan daar elke ochtend in groepen in verschillende bakken/paddocks een paar uur naar buiten. Af en toe op een klein landje in de buurt. En elke zomer gaan ze (ik geloof) 2 weken op het land op vakantie. Ze kunnen elkaar zien en snuffelen. Paarden staan er over het algemeen maar een paar jaar en worden dan weer verkocht oid omdat het inderdaad erg zwaar werk is. Qua tuig weet ik niet hoe het nu is, maar de zadelmaker komt geregeld en als ze weer geld gedoneerd hebben gekregen gaat er veel geld naar het tuig... En ze worden afwisselend ingezet in lessen voor niet gehandicapten zodat ze ook op een andere manier gereden/gelongeerd worden om de spieren enz wel proberen zoveel mogelijk los te houden.
Joyce_ schreef:Joaltijd schreef:Geweldig om te lezen dit!
Ergens inzuid-america doen ze dit ook.
En daar kun je helpen (ik geloof: projects abroad) en dat lijkt me zo gaaf om te doen! Ook therapie met/door paarden, en ik zit er serieus over te denken om na mijn havo-examen te doen voor een tijdje!
Wat moet het een geweldig gevoel zijn om memsen zo te helpen!
Goed bezig Prinses Maxima Manege!
Op meerdere plekken in Zuid-Amerika zelfs! Ik heb zelf in Ecuador gewerkt, bij fundacion Am-En (google vindt het zo!), geweldige ervaring en inderdaad heel herkenbaar wat er hier over wordt geschreven!
Hele indrukwekkende ervaring en geweldige mensen die daar werken! Als ik weer een paar weken in Ecuador op vakantie ga wil ik daar zeker weer gaan werken!