Nederland op pole positition in Sankt Gallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nederland op pole positition in Sankt Gallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 16:30

www.knhs.nl

In de Furusiyya FEI Nations Cup wedstrijd, die morgen in het Zwitserse Sankt Gallen op het programma staat, heeft Nederland de eerste startpositie geloot. Ook deze wedstrijd, de vierde in de rij, is voor Nederland alleen interessant om te pogen punten weg te kapen voor Zwitserland, de Oekraïne, Spanje, België en Zweden. Dat zijn de vijf landen die aan de voet van de Zwitserse Alpen punten proberen te pakken om zich te plaatsen voor finale van deze competitie, medio oktober in Barcelona.

Voor Nederland start als eerste Johnny Pals met Vignet (Heartbreaker x Iroko), die ook in het Belgische Lummen voor Nederland van start ging in de openingswedstrijd van deze competitie. Ook Robert Vos reed in Lummen met Interline H (Indoctro x Elmshorn) en hij is de laatste starter van het Oranje kwartet. Voor Maureen Bonder met Alex (Arpeggio x Mon Cheri) en Rabo Talententeamlid Jody van Gerwen met Dynamite van het Hazelarenhoekje (Heartbreaker x Clinton) is het hun debuut op dit niveau. Beide dames maakte dit jaar al wel deel uit van het Nederlandse team dat van start ging in de tweede divisie wedstrijd van deze competitie in het Deense Odense.

Jody van Gerwen is klaar voor de Nations Cup wedstrijd. "Ik had dit jaar met Tantalus als lid van het Rabo Ralententeam een wild card gekregen voor Jumping Amsterdam. Op wedstrijden van dat niveau doe je ervaringen op die je verder helpen. Dat ik nu hier in Sankt Gallen van start mag gaan heb ik denk ik te danken aan de zesde plaats op de Nederlandse Kampioenschappen. Daar heb ik samen met Dynamite denk ik indruk weten te maken op de bondscoach", vertelt Jody. Volgens de jonge Limburgse amazone is de bodem in het ruiter stadion van Sankt Gallen dit jaar goed. "De bodem ziet er prima uit en vandaag voelde mijn paard goed aan". Over de door het AES als denkhengst goedgekeurde Dynamite spreekt zeer ze zeer lovend. "Voor mij is het een fantastisch paard. Hij heeft heel veel vermogen en is daarbij uiterst voorzichtig. Ik heb soms wel eens het idee dat hij zelf niet weet hoe hoog hij kan springen".

Startvolgorde:

1) Nederland
- Johnny Pals (As) - Vignet (Heartbreaker x Iroko)
- Maureen Bonder (Schoonoord) - Alex (Arpeggio x Mon Cheri)
- Jody van Gerwen (Limbricht) - Dynamite van het Hazelarenhoekje (Heartbreaker x Clinton)
- Robert Vos (Wierden) - Interline H (Indoctro x Elmshorn)

2) Frankrijk
3) België
4) Spanje
5) Zwitserland
6) Zweden
7) Groot-Brittannië
8) Oekraïne

Tussenstand Nations Cup 1e divisie na 3 wedstrijden:

1) Frankrijk - 245 (3 wedstrijden)
2) België - 165 (2 wedstrijden)
3) Zwitserland 150 (2 wedstrijden)
4) Spanje 112.5 (2 wedstrijden)